Tigerbarber og oppførsel

Hvorfor svømmer tigerbarberne opp-ned? Og gnikker seg oppi hverandre? Er det paring, eller er det noe annet rart som skjer?

De har gjort dette et par uker, sånn et par ganger for dagen, men nå har to av dem holdt på så lenge at jeg er litt bekymret......
Inaktiv bruker
Vannverdi?
Spock
Vannverdi?

ph 7, og gh 8 tror jeg. Og NO2 lå på 0,1. Målte for 2 dager siden.
Inaktiv bruker
No2 no3 nh3/4? ( nitritt, nitrat, ammoniakk)
Spock
No2 no3 nh3/4? ( nitritt, nitrat, ammoniakk)

NO2 lå på 0,1

Ammoniakk og nitrat er ikke målt på en ukes tid, så må måles først.

Men er det vannverdiene altså? Hva gjør jeg i såfall?
Nå ser det ut som de leker igjen, svømmer i ring rundt hverandre, og ser ut til å stortrives igjen. Nå skjønner jeg hvertfall ingenting....
Inaktiv bruker
Oppned sier du? Svømmeblæra tenker jeg da, om jeg ikke husker feil så skal hyppige vannbytter helpe.
Spock
Oppned sier du? Svømmeblæra tenker jeg da, om jeg ikke husker feil så skal hyppige vannbytter helpe.

Da får de belage seg på at jeg skifter vann hver dag i en ukes tid de da. Takk for (forhåpentligvis) løsningen =)
Inaktiv bruker
Ja, håper det hjelper, bør iallefall ikke skade.
Mener du med nesa ned, eller opp ? Hvis de gnikker seg mot hverandre er de sannsynligvis amorøse.
SilverShaded
Mener du med nesa ned, eller opp ? Hvis de gnikker seg mot hverandre er de sannsynligvis amorøse.

Nesa ned. Men jo, de ser ut som de liker hverandre på den riktige måten
Inaktiv bruker
Fant en wiki artikel om dette med svømmeblæra.
Spock
Fant en wiki artikel om dette med svømmeblæra. :) [URLBLOCK1]

Takk igjen =)

Den fisken på bildet stakkar, det så virkelig ikke bra ut. Leste om opp-ned og, men håper det ordner seg.
Tigerbarber svømmer ofte på den måten, med nesa pekende nedover..
Mine svømmer skrått og ofte med nesa ned så lenge lyset er av, men med en gang lyset kommer på svømmer de rett igjen. Jeg har konkludert med at de bare er rare jeg :P
Høres veldig ut som lek og dans, men man kan aldri vite.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap