Tips til en aktiv fiskesort som gir litt liv til karet mitt
Jeg har en stund følt at det mangler noe i karet mitt. Det mangler LIV. Savner farge, savner fisker som svømmer rundt, savner noe å feste blikket på.
Karet i seg selv er pent. Røtter, planter ..... ja, og fisker da. Men fiskene er veldig lite fremme. Dette er hva som bor i karet nå:
Gullguramiene, svømmer en del mellom plantene
Perleguramiene, holder seg litt sånn i ro i ene eller andre enden
Coryene , er nå litt her og der
Kuhliiene, er i bakgrunnen
Ansistrusene ligger gjerne i en eller annen hule, eller er på en rot
De røde fantomtetraene , svømmer litt sånn mellom plantene og nå og da kommer en og annen frem.
Den gjennlevende kardinaltetraen, er i bakgrunnen
Den gennlevende dolkestikken er litt her og der
Og de to gjennlevende kobbertetraene er sammen med de røde fantomene, litt sånn mellom buskene.
Hva vil kunne fylle denne tomheten? Noe som er pent å se på, og som svømmer litt aktivt rundt i det åpne. Ikke slike "smygere" som jeg har nå, hehe.
En eller annen form for barbe? Tetraer? Noe helt annet? Fler av de jeg har ?
Må være fisker som trives i bløtt vann. 160 liter.
karet er beplantet med store planter i endene, røtter på midten, og god svømmeplass. Har også flyteplanter som gjerne samler seg i ene enden .
Karet i seg selv er pent. Røtter, planter ..... ja, og fisker da. Men fiskene er veldig lite fremme. Dette er hva som bor i karet nå:
Gullguramiene, svømmer en del mellom plantene
Perleguramiene, holder seg litt sånn i ro i ene eller andre enden
Coryene , er nå litt her og der
Kuhliiene, er i bakgrunnen
Ansistrusene ligger gjerne i en eller annen hule, eller er på en rot
De røde fantomtetraene , svømmer litt sånn mellom plantene og nå og da kommer en og annen frem.
Den gjennlevende kardinaltetraen, er i bakgrunnen
Den gennlevende dolkestikken er litt her og der
Og de to gjennlevende kobbertetraene er sammen med de røde fantomene, litt sånn mellom buskene.
Hva vil kunne fylle denne tomheten? Noe som er pent å se på, og som svømmer litt aktivt rundt i det åpne. Ikke slike "smygere" som jeg har nå, hehe.
En eller annen form for barbe? Tetraer? Noe helt annet? Fler av de jeg har ?
Må være fisker som trives i bløtt vann. 160 liter.
karet er beplantet med store planter i endene, røtter på midten, og god svømmeplass. Har også flyteplanter som gjerne samler seg i ene enden .
Postet 21.02.13 kl 23:30
Postet 21.02.13 kl 23:37
Postet 21.02.13 kl 23:44
Postet 22.02.13 kl 09:21
En i butikken anbefalte både odessabarbe og praktbarbe. Men så er jeg usikker på guramiene. Han i butikken mente at disse ikke var finnenappere. Men så har jeg også hørt det motsatte. Ønsker jo ikke guramier som pakker kofferten i protest hehe.
Men ja, de er begge artene fine, fargerike, og litt størrelse på dem.
Regner med å ta en tur i butikken på mandag, og se igjen, de får inn odessabarbe i helgen, så om de er ferdig i karantene, og friske så blir det kanskje dem eller praktbarbe.
kom gjerne med andre forslag
Men ja, de er begge artene fine, fargerike, og litt størrelse på dem.
Regner med å ta en tur i butikken på mandag, og se igjen, de får inn odessabarbe i helgen, så om de er ferdig i karantene, og friske så blir det kanskje dem eller praktbarbe.
kom gjerne med andre forslag
Postet 22.02.13 kl 11:37
Postet 22.02.13 kl 12:18
Postet 22.02.13 kl 12:56
Postet 22.02.13 kl 13:05
Tone RingstadJo da har tenkt på det mange ganger :-) , men treghet fra min side har gjort at det er blitt utsatt. Har du noen tips om gode kandidater .
Denne flyteplanten er kjempefin og vokser fort
http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1102
Postet 22.02.13 kl 13:21
Postet 22.02.13 kl 15:10