Kombinasjon av akvariefisk

Jeg har et 200 liters akvarium med en lett blanding av fisketyper. Jeg har en stim med sebrafisk, en kinesisk og en siamesisk algeeter og 5 skjørtetetra. Jeg er på jakt etter å kjøpe flere fisk, men er litt usikker på hva jeg skal velge. Er det noen som har noen forslag til fisketyper jeg kan velge som går sammen med de jeg har fra før av, og i tillegg er litt hardføre.

Jeg ville ha kjøpt noen flere siamesiske algeetere. De skal visstnok være i grupper, eller så kan de bli ganske stresset.

Høres ut som at du har et veldig fint kar!
flere siamesiske algeetere ja og odessa barber som er blitt mine nye yndliger, fine farger, livlige og dessuten hardføre
Har hatt ett par forskjellige typer barber selv opp igjennom, og snakket med andre om dem. Bare aggresive finnenappende småjævler hele rasen virker det som xD (unnskyld språkbruken men liker dem ikke)

Har hørt at kinesiske algespisere blir massmordere når dem blir gamle også. En venn av meg opplevde at en kinesisk algespiser drepte 2x dyre discus og 1 sjokolademalle i ett 550 liters kar.

Om jeg var deg så ville jeg skaffet flere siamesiske algespisere (SAE). Ha en 3-5stykker. De stimer faktisk til tider og er utrulig kule å se på når de blir litt større. For store blir dem

Utenom det så kanskje perlegurami eller Cory hadde passet inn

Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap