Ønsker tips til passende stimfisk

Har bygget meg et akvarium, langt, lavt og tilpasset pansermaller og ancistrus.
Lurer da på om noen har tips til en passende stimfisk å ha gående sammen med disse fiskene?
Helst en art som er mulig få til å formere seg, gjerne noen med litt farger.
jeg ville satset på rødmunntetra, de stimer utrolig fint. Evnt kardinaltetra, de er også fine. Har selv begge deler og de stimer sammen synkront og fint.
Hvorfor ikke satse på reker istedenfor,disse er flotte rengjørere og Sakurareker har fin farge og spiser ikke evt.egg / yngel.Men hvs du vil ha en stimfisk så er ildtetra en fin fargerik tetra å anbefale
Hva med en nannostomus-art? Nydelig kar forresten!
Hvis du vil ha stimfisk, så anbefaler jeg rødmunntetra. De er helt nydelige, og stimer noe så inn i det grønneste! De liker seg også ganske lavt på bunnen så det burde jo passe i et lavt akvarie. De er skikkelig gira i matfatet og slikt, - så jeg kunne ikke ha albinocoryer sammen med rødmunnene, for de trodde rett og slett at de røde øya på albinoene var mat! Men ellers er de veldig fredelige, ikke noe krangling og slikt. De bare stimer fram og tilbake, fram og tilbake.

(de har ikke noe farge da, annet enn hodet, men det er skikkelig flott når de trives! Og om de er lette å drette på aner jeg ikke men har ikke hørt om det før ihvertfal)
For en stund siden kjøpte jeg Pristella maxillaris av Kyrre på Akvariekjelleren i Skien, og jeg ble overrasket over hvor flotte de er i karet. Jeg har en gruppe på 22 stykker sammen med L262 i en 167 liter. De har lite planter, så formering vil jeg anse som håpløst i dette karet.

[External Image]

[External Image]
Utrolig flott det akvariet ditt blir spennende å se hva du bestemmer deg for
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap