Abbor i bolle.

Hei. Har en gammel gullfiskbolle (kanskje på rundt 40-50 liter) som er ganske stor. Og har begynt å tenke på å kanskje skaffe meg noe fisk, og noe enkelt. Og her om dagen hørte jeg om et vann i nærheten som det krydde av abbor i, og de var ganske små. Jeg tenkte da at jeg kanskje kunne prøve å fange 2 slike, og ta noen av de minste jeg finner, og kanskje putte de i bollen. Men jeg lurer på: er det greit at jeg ikke bruker pumpe? Går det fint hvis jeg har to stk i samme bolle? Hva skal jeg mate de med? Og hvor fort vokser de?

Jeg bare spør, og har ikke bestemt meg enda, så derfor jeg spør her på forumet!
Plussmedlem
Helt ærlig...
40-50liter er ikke ganske stort... Det er ikke stort i det hele tatt...
De aller færreste fisk vil trives uten pumpe, de fleste vil vel dø pga dårlige vannforhold etter en tid...
2 abbor i en sånn bolle, nei... 1 abbor i bollen, nei til det også.... Den er for liten, de vil få for dårlige forhold og abbor vil i tillegg ikke ha det særlig godt i den temperaturen som vil bli oppi der. Med mindre du har et veldig kjølig rom.
Abbor kan vokse fort, eller de kan vokse sakte. Under riktig gode forhold vokser de veldig fort.

Men som generelt svar på spørsmålet ditt, slå fra deg alle tanker om å ha abbor oppi der.
50 liters bolle.. Finnes det??? Ellers underskriver jeg alt som er skrevet i innlegget over her.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap