Jeg har noen tigerbarber som må flyttes på. Nydelige grønne, 7 stk. Saken er at de går i et kar sammen med black mollyer og sverddragere. Men det kommer ikke en eneste småfisk. Ble tipset om at det nok er barbene som er de skyldige og spiser de små. Dette kom jeg ikke på som et problem da jeg kjøpte dem, jeg gikk ut fra vannverdier og behov.
Så kommer problemet da, for jeg har bare et kar til, 160 liter.. Og her går det perlegurami, gullgurami, røde fantomtetraer, kardinal tetraer, coryer, ansistruser og kuhlii åler. Her yngles det ikke, med unntak av ansistrusene som av og til får småtasser.
Det jeg er skeptisk til er tigerbarbe sammen med guramiene og kardinaltetraene som ikke er så store.
Disse tigerbarbene er ganske fredelige i det karet de går i nå, har ikke merket noe til jaging av de andre fiskene. Men det betyr jo ikke at det vil gå greit i 160 literen, selv om den er større enn karet de går i nå.
Så da er alternativet og se om noen andre vil overta dem. Som heller ikke er så lett å få til da det er få med fiskeinteresse her. Og jeg vil jo de skal ha det bra også der de kommer .