Noen som vet noe om jaguarmaller?

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en jaguarmalle? jeg har vært på utkikk etter denne malla en god stund. jeg har spurt om de lokale akvariebutikkene kan skaffe meg denne men ingen som får den inn fra sine leverandører.

Noen tips om hvor jeg kan få tak i, eller info om denne fisken?
Jaguarmalle, hva er det? Jeg googlet og fikk opp flere forskjellige fisk som treff. Du bør ha det vitenskaplige navnet for at folk skal vite akkurat hvilken fisk du mener. Populærnavn kan være gitt til flere forskjellige fisk, og kan også være varierende fra sted til sted. Den samme fisken heter altså ikke alltid det samme overalt.

PS! Mener du denne?
Ja det er den! den heter Liosomadoras oncinus. Vanskelig å huske alle de latinske navnene Synes dette er en utrolig fin malle! Håper på å kunne få meg en sånn.
Jeg slo opp på den i Fiskebasen her på forumet, og klikket på "Finn akvarier med denne fisken".
Resultatet var null. Det er altså ingen som har registrert at de har den. Det betyr ikke at den ikke finnes blant medlemmene, men ofte synes jeg at det kan gi en liten indikasjon på hvor vanlig fisken eller ei. Dette kan altså bety at den mallen ikke er spesielt vanlig her, nei.

Gikk inn på Planetcatfish og sjekket hvor mange som har reg. seg som eiere av en slik der (alle gidder ikke da, men..) og der var det faktisk ganske mange! Så fisken finnes i akvariehandelen, helt tydelig. Det i seg selv er jo positivt og betyr at den skal ikke være plent umulig å få fatt i.
Takk for tips om malle websia! Jeg får vel bli den første her som registrer den da jeg får meg en jaguar malle jeg vet noen butikker har hatt den inne men ganske sjeldent. Tydligvis vansklig for butikkene her i kristiansand å skaffe den hvertfall. Jeg vet de har hatt den på Dahls dyrerike i kambo men det er langt unna gitt.
Har sett den hos Unimati i Randers, Danmark. En liten svipptur med danskebåten. Veldig fin fisk, kjøpte den nesten selv.
Står vel bitte litt info om den her på Seriousfish.com sia også.
Er vel ulovlig å innføre da men Husker du ca prisen på den?
Vet ikke om det er ulovlig, jeg kjøpte ihvertfall seks andre fisk der : ) De fortalte de hadde mange norske kunder.
Husker ikke prisen, men den var vel ikke helt avskrekkende siden jeg vurderte å kjøpe den. Mellom to og tre hundre kroner kanskje.
De har hjemmeside, Unimati.dk
Plussmedlem
Magnar Lofthus
Er vel ulovlig å innføre da men ;) Husker du ca prisen på den?

Hvorfor skulle den være ulovlig å innføre? Eller mener du akvariefisk generelt...
Fant ikke den nettsia til unimate butikken men.
det er vel lov kanskje ja. tenkte det var ulovlig å inføre dyr uansett, men det er vel helst ulovlige dyr.
takk for tipset forresten. bor i kristiansand så det er kjapp tur til danmark!!
Magnar Lofthus
Fant ikke den nettsia til unimate butikken men.

Unimati
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap