Noen som vet noe om jaguarmaller?
Postet 19.03.13 kl 14:07
Jaguarmalle, hva er det? Jeg googlet og fikk opp flere forskjellige fisk som treff. Du bør ha det vitenskaplige navnet for at folk skal vite akkurat hvilken fisk du mener. Populærnavn kan være gitt til flere forskjellige fisk, og kan også være varierende fra sted til sted. Den samme fisken heter altså ikke alltid det samme overalt.
PS! Mener du denne?
PS! Mener du denne?
Postet 19.03.13 kl 14:28
Endret: 19.03.13 kl 14:29
Postet 19.03.13 kl 17:45
Jeg slo opp på den i Fiskebasen her på forumet, og klikket på "Finn akvarier med denne fisken".
Resultatet var null. Det er altså ingen som har registrert at de har den. Det betyr ikke at den ikke finnes blant medlemmene, men ofte synes jeg at det kan gi en liten indikasjon på hvor vanlig fisken eller ei. Dette kan altså bety at den mallen ikke er spesielt vanlig her, nei.
Gikk inn på Planetcatfish og sjekket hvor mange som har reg. seg som eiere av en slik der (alle gidder ikke da, men..) og der var det faktisk ganske mange! Så fisken finnes i akvariehandelen, helt tydelig. Det i seg selv er jo positivt og betyr at den skal ikke være plent umulig å få fatt i.
Resultatet var null. Det er altså ingen som har registrert at de har den. Det betyr ikke at den ikke finnes blant medlemmene, men ofte synes jeg at det kan gi en liten indikasjon på hvor vanlig fisken eller ei. Dette kan altså bety at den mallen ikke er spesielt vanlig her, nei.
Gikk inn på Planetcatfish og sjekket hvor mange som har reg. seg som eiere av en slik der (alle gidder ikke da, men..) og der var det faktisk ganske mange! Så fisken finnes i akvariehandelen, helt tydelig. Det i seg selv er jo positivt og betyr at den skal ikke være plent umulig å få fatt i.
Postet 19.03.13 kl 17:49
Endret: 19.03.13 kl 17:55
Takk for tips om malle websia! Jeg får vel bli den første her som registrer den da jeg får meg en jaguar malle jeg vet noen butikker har hatt den inne men ganske sjeldent. Tydligvis vansklig for butikkene her i kristiansand å skaffe den hvertfall. Jeg vet de har hatt den på Dahls dyrerike i kambo men det er langt unna gitt.
Postet 19.03.13 kl 18:14
Postet 19.03.13 kl 18:20
Står vel bitte litt info om den her på Seriousfish.com sia også.
Postet 19.03.13 kl 18:29
Postet 19.03.13 kl 21:25
Postet 19.03.13 kl 22:23
Postet 19.03.13 kl 22:31
Postet 20.03.13 kl 11:18
Postet 20.03.13 kl 11:30