Jeg trodde kampfisker var snille jeg...
men akk nei.. jeg ble sjokkert da jeg kom hjem og såg at slørhalen min var blitt nappet på!
Er dette normal oppførsel? jeg fikk det for meg at disse to skulle gå bra sammen. Har jeg bare vært uheldig med kampfisken? evt kan jeg bytte ut den med en annen kampfisk, eller vil det samme bare skje igjen da?
Er dette normal oppførsel? jeg fikk det for meg at disse to skulle gå bra sammen. Har jeg bare vært uheldig med kampfisken? evt kan jeg bytte ut den med en annen kampfisk, eller vil det samme bare skje igjen da?
Postet 19.03.13 kl 21:15
Postet 19.03.13 kl 21:23
Kampfisker er ikke 'snille'. Selv om de kan ha noe forskjellige personlighet, så vil de fleste være aggressive mot annen fargerik fisk med slør. Dessuten er kampfisker solitærfisker og ikke passende sosialt selskap.
Hanner slåss også med hunner, særlig etter at parringsleken er overstått.
Ikke bytt ut kampfisken med en annen kampfisk.
Skaff heller et eget akvarium for den du har. Den bør ikke være sammen med slørhalen.
Hanner slåss også med hunner, særlig etter at parringsleken er overstått.
Ikke bytt ut kampfisken med en annen kampfisk.
Skaff heller et eget akvarium for den du har. Den bør ikke være sammen med slørhalen.
Postet 19.03.13 kl 21:36
ojda. da leverer jeg den enten tilbake i morgen, eller kjøper et eget kar til den om jeg får lov av samboeren. jeg tenkte sånn 19 liter, eller blir det for lite for den?
vi har nemlig et stort plassproblem i studenthybelen.
Kampfisken trenger det så varmt også, så må ha varmekolbe oppi til den sikkert, eller trives den uten også?
vi har nemlig et stort plassproblem i studenthybelen.
Kampfisken trenger det så varmt også, så må ha varmekolbe oppi til den sikkert, eller trives den uten også?
Postet 19.03.13 kl 21:41
Postet 19.03.13 kl 22:21
Postet 19.03.13 kl 22:39
Hvis du går inn på kampfisken sin profil står det at den verken går med fisker som har mye slør, fargerike fisker og de trenger minst 60 liter for å ikke være aggressiv. Jeg har en kampfisken i mitt 96 liters og dem lar fiskene mine være jeg ville levert kampfisken tilbake eller sette den. I ett eget kar. En slørhale trenger minst 200 liters kar.
Postet 20.03.13 kl 07:41
Ja jeg har slørhaler enda. Jeg skal nemlig flytte til hjem igjen til Bergen til sommeren, og der har jeg mulighet til å ha et stort akvarie. Så til dess klarer slørhaler seg fint nå er dem knallsmå, regner med at de ikke vokser så fort at ikke det skal gå bra jeg tror kanskje at det ble for lite for kampfisken ja, ettersom den plutselig, etter tre dager hos meg blir aggressiv. Tar den med meg på jobb i dag.
Postet 20.03.13 kl 08:40
Postet 20.03.13 kl 11:22