Jeg har et juwelkar på 110 liter som filterer ca 1000 liter i timen. (har litt lyst å bytte ut pumpa igjen til 400 liter, ettersom den drar inn luft alt for lett - må ha vannet litt over max-grensa for å unngå at den hoster)
Det er tett beplantet og jeg har foreløpig ca 20 vinkeltetraer og noen eplesnegler.
Har rent glemt å måle i det siste men ideelt sett skal pH ligge på rundt 7, og gh være mellom 10 - 15.
Vinkeltetraene holder seg i øverste sjikt så midten og bunnen er helt tom omtrent så jeg vurderer enten en liten corydoras art, som tåler litt hardt vann - eller kuhlii ål.
Kuhlii ål kunne jeg tenkt meg fordi de er litt størrelse på, og ganske livlige - ønsker gjerne et blikkfang! Hvor mange kunne jeg hatt ca tror dere, om jeg hadde valgt de?
Av corydoras kunne jeg tenkt meg en liten art - men jeg er redd vinklene ville jagd de? (jeg har prøvd å sette inn to dvergtannkarper - og vinklene lar de være men de gjemmer seg godt vekk uansett)
Blir bunnarealet for lite for kuhlii? Det er nesten bare i front at det er helt åpent.
Hvis jeg hadde valgt corydoras, hva slags type (helst litt liten) ville dere anbefalt og hvor mange?