Har et 63 l akvarium med litt småfisk i, guppy, neontetra, molly og algespiser. Har lyst på en litt større "fancy" fisk. Noen tips til type? Synes discus og scalare er nydelig, men har ikke plass til det, tror jeg? Evt et pent, litt større par... ?
Fiskene du allerede har skal ha forskjellige vannverdier så jeg vill nok ha kvittet meg med enten neontetraene eller guppy/mollyene.
63l er ikke allverden, men jeg ville ha valgt ett par pene fisk som passer til den str akvarium og hatt en stim fisk type ikke masse forskjellig da det kan virke veldig rotete. Det finnes utrolig mange fine kampfisker f.eks en han og en hun samt en liten pen stim med ett eller annet. Discus og scalarer krever mye mye større akvarium
Om du klikker på KUNNSKAP så Fiskebasen og setter in 60l så kan du se hva som kommer opp da. Kanskje du finner noen fisker du liker.
Tusen takk for svar, Cathy det med vannverdiene til fiskene jeg har visste jeg ikke, der jeg kjøpte dem sa de at disse fiskene kunne være sammen..:-/ må finne en god løsning på det ja! Takk for tips til lesestoff, skal vindusshoppe litt der! Kampfisk er fine, men man bør vel ikke ha dem i par? Eller med guppy, så vidt jeg har skjønt.
Ang kampfisker kan man ikke ha 2 hanner, men hu og han går fint. Det er vel enkelt tillfeller til at dem ikke går sammen, men som regel går det helt fint. Jeg har huer sammen med hanner her. T.o.m 2 huer til 1 hann og ikke noe problem. Kampfisker passer ikke så veldig godt til andre fisker som har slør, da disse kan nappe finnene.
Men om du sjekker fiskebasen er jeg sikker på at du vil finne masse du liker