Sewellia lineolata

Hei akvarievenner.
Jeg har i løpet av sommeren fått flere yngel av Sewellia Lineolata. Etter hva jeg kan se ikke mer enn et par stykker om gangen ut i fra størrelsen når jeg ser dem. Siste tilskudd observert i går..bitteliten...under 1 cm...
Har stort kar (530 l) med to store pumper som gir god gjennimstrømming av vann, røtter og planter som gir mange gjemmesteder, men ellers ikke gjort noe spesiellt....de bare plutselig var der... Kjempemorsomt er det i allefall....

Lurer på om det er flere som har fått yngel på denne arten?
bilder av yngel
Har prøvd å ta noen bilder av Sewellia lineolata yngel
Yngler i lange baner...
Her yngles det hele tiden....ikke så mange om gangen, men vi har vel nå 10-15 stk i forskjellige stadier fra under 1 cm og oppover. De første som kom er nå 3-4 cm. Hadde vært morsomt å høre om det er flere som får yngel på denne arten.
Vannskelig å få yngel når man har bare en i hvert kar, dvs jeg har to eller tre av disse totalt, men ingen sammen. Aldri tenkt på en gang. I så måte, aner ikke kjønn heller. Hvordan ser du forskjell? Lenge siden jeg leste om dem, men mener å huske at ho var rundere enn han? I alle fall veldig fornøyd med jobben som blir gjort av dem da.
Gratulerer med et spennende oppdrett

Det er en tråd om oppdrett her.
Oppdrett
Jeg er helt uforskyldt i dette oppdrettet og jeg ser ikke forskjell på kjønnene heller. Kjøpte 5 stykker og det ser ut til at de trives sammen. I nauturen lever de,så vidt jeg har lest, i små bekker slik at god gjennomstrømning i vannet er en forutsetning. Med to store pumper ser det ut til å fungere fint. Det kommer stadig nye yngel så de er nå i alle størrelser. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre når antallet blir for stort... de er jo helt umulig å fange...
Uansett... vi har mange timer med hygge foran et livlig og underholdende undervannsmiljø og koser oss med alt som skjer. Akkurat nå er det discusegg på gang for n´te gang. disse blir det aldri noe mer av enn wiglere, så jeg vurderer å ta ut leksparet tile t annet kar hvor de kan få ro. Kanskje jeg kan klare å få til et oppdrett på dem da...
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap