Hva passer sammen med mine fisker.

Har 2 sølvhai, noen sugemaller, og en blå gurami nå i et 240 l akv. Har lyst på praktbotia, men er det lurt?
Gitt at vannverdiene er egnet, kan jeg ikke se noen problemer med det. Men jeg ville gått til innkjøp av flere sølvhai, da de er stimfisk. Skal også nevnes at både sølvhai og botia kan plage guramien, men der er vel sølvhaien verst, så har det gått bra så langt, er det sikkert ikke noe stress.
Takk for svar Har hatt de fiskene jeg har nå i 2 år. Guramyen og sølvhaiene går fint sammen. Syntes prakt botiaen er så artige men hvis jeg får flere sølvhai, vil de bry seg om størrelse ? Da de to jeg har nå begynner å bli litt store... Ca 8-10 cm
Er ingen sølvhai-kjenner, men du finner sikkert ut så mangt med et par søk her i forumet Samt ved å slå opp i fiskebasen.
240 liter er for lite til sølvhai, de bør ha 720 liter eller større.

Praktbotia kan i teorien (altså ifølge Fiskebasen) klare seg i 250 liter, men de blir også store, og aktive.
Ja du veit...mye feilinfo og forskjellige meninger om detta, ser nå ut som de trives, å har ikke lyst til å gi de bort enda heller, men når de blir enda større, så må jeg vel...
Alternativt gi bort/selge sølvhaiene når de blir ca 20 cm.
Jeg synes en art som sølvhai og andre som black ghost er litt vanskelige. De står på 720 liter men det tar veldig lang tid til de utnytter plassen i et så stort akvarie. Blir så rart med en liten black ghost og noen små sølvhaier i et så stort akvarium
Hør, hør, Limbeck. Så sant man er rede til å kvitte seg med dem/oppgradere akvariet når den tid kommer.
Enig klart jeg må gi de bort når jeg ser de begynner å få dårlig plass... Hvis ikke jeg får akvariedilla da, å kjøper et på over 700L dette er en flott hobby. Love it
Hei!

Hvis sølvhaiene begynner å plage guramien når de blir større bør du plante mye planter som guramien liker å skjule seg i. Når det gjelder praktbotia må du tenke på at de kan bli 30-40 cm og 40- 50 år! Og det er veldig aktive fisker som trenger mye tomleplass. I tillegg er de stimfisk som bør være i grupper på minst 3-4 individer. Synes at ditt kar er litt lite.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap