"Stygge"/mindre pene scalarer
Kjøpte et brukt akvarium med fisk for en ukes tid siden. Dette var et rammeakvarium, og desverre var det en del riper. Kjøpte et flunk nytt Rio 240 forrige dagen, og byttet ut en del av fisken som fulgte med det gamle. Jeg beholdt bl.a 2 scalarer... Kjøpte 3 nye scalarer i går, og disse er jo myyye penere enn de jeg hadde. Finner og "tentakler" ser oppspist ut... Kan de ha blitt plaget av annen fisk tidligere? Legger ved et par bilder
De gamle scalarene terroriserer også de nye + kileflekkrasboraene jeg kjøpte. De jages ikke bort fra et spesielt sted i akvariet, men overalt... Noen tips her..?
De gamle scalarene terroriserer også de nye + kileflekkrasboraene jeg kjøpte. De jages ikke bort fra et spesielt sted i akvariet, men overalt... Noen tips her..?
Postet 22.08.13 kl 11:29
Endret: 22.08.13 kl 11:33
Postet 22.08.13 kl 14:57
Postet 22.08.13 kl 15:40
Postet 22.08.13 kl 17:47
Tror det er overmettet vann.
Hvis jeg skal gjette, vil jeg forresten holde en knapp på at de stygge skalarene har fått så stygg kropps- og finne-form fordi de har hatt for dårlig plass, og kanskje også dårlig vannkvalitet.
Men jeg skal ikke utelukke at de kan være syke også. Skalaren på bildet kan ha finneråte. Finnene ser i hvert fall veldig redusert ut.
Hvis jeg skal gjette, vil jeg forresten holde en knapp på at de stygge skalarene har fått så stygg kropps- og finne-form fordi de har hatt for dårlig plass, og kanskje også dårlig vannkvalitet.
Men jeg skal ikke utelukke at de kan være syke også. Skalaren på bildet kan ha finneråte. Finnene ser i hvert fall veldig redusert ut.
Postet 22.08.13 kl 18:03
Endret: 22.08.13 kl 18:06
Får også nevne at de 2 scalarene har gått sammen med bl.a 4 juvelciklider, 3 oscar og 2 clarias tidligere. Mulig disse har hatt en finger med i spillet..?... Men nå har jeg gitt bort denne bølingen, så jeg får se om scalarene kommer seg igjen. Har gått i 250 liter før, så det burde ikke være altfor dårlig plass...
Men takk for svar Skal holde et øye med hvitprikk og finneråte.
Men takk for svar Skal holde et øye med hvitprikk og finneråte.
Postet 22.08.13 kl 23:22
Postet 23.08.13 kl 08:16
Endret: 23.08.13 kl 08:36