Corydoras

Hei!

Jeg har planer om å kjøpe en liten flokk med corydoras. Har hatt noen få flekket pansermalle, men har bare én nå. Jeg vill gjerne prøve andre arter. Har et kar på 110 l med en del røtter og finkornet bunnsubstrat. Har stort sett rolige fisker. Har noen erfaring med andre arter som er lette å få tak og ikke stiller alt for mange krav?

Takker for svar!
Det er så mange fine du kan få i handlene som er billige og lekkre og dyrere og enda lekkrere :P Selv har jeg forelsket meg i Corydoras haraldschultzi og dretta dem litt. Var litt vannskelig å få dem til å klekke og overleve, helt til jeg satte alle egg og yngler i eget kar. Da har det blitt bra klekkeprosent. Samt at noen vosker opp i foreldrekaret ja.

Er også ganske mye yngen eller corydoras aeneus albino

Paleatusen min (de flekkete) er ikke like enig at det går an å legge egg og har bare fått en yngel eller to fra dem. Samme med sterbaien, noe de sier skal være lette, men dem har jeg ikke kjempet særlig med for å få til å legge egg heller da, innrømmer det.
Jeg ville først prøvd å gi bort paleatusen, eller kjøp deg opp til en gruppe på 6-8 individer. Så må du se litt etter hva som finnes i området ditt og hva butikkene kan levere. Gå igjennom fiskebasen og finn noen arter, ha noen alternativer når du går i butikken. Du kan fint ha to ca like store grupper i samme kar. De aller fleste coryene går fint i selskapskar. Er du usikker på noen arter, spør her på forumet.
Et lite tips er at de fleste akvariebutikker kjøper fisk fra Imazo i Sverige. Hvis din butikk er grei, kan de enkelt bestille for deg ifra [URL=http://fisklista.akvarielagret.se/?query=corydoras&fish_list[supplier_id]=6&commit=S%C3%B6k]denne listen[/URL].
Tusen takk for mange flotte svar!

Skal kikke litt på den listen å høre med butikken om de kan bestille
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap