Valg av oppdrettsfisk

Hei.

Har lyst til å drive oppdrett, men er usikker på hvilken fisk jeg vil ha. Kan forsåvidt være litt dyre fisker, men har ikke så altfor stort akvarium(240 L).
Noen som har noen tips til en fersk akvarist?
Mitt tips er å finne ut av det selv. Med det mener jeg at du bør samle deg litt erfaring med akvarie-hobbyen først. Du kommer garantert til å møte mange problemstillinger når du starter med akvarium, og det er mye lurere å samle kunnskap og erfaring før du bestemmer deg for "oppdrett av dyre fisker". Dyre fisker er gjerne dyre fordi de er sjeldne, altså vanskeligere å holde/oppdrette. Start med noen litt mer "alminnelige" fisker og prøv deg frem med litt ulike arter etter hvert, da vil du nok bli bedre i stand til å ta et valg når du kommer så langt. Oppdrett av akvariefisk er heller ikke noen god "get rich quickly" plan.
Sier ikke dette for å være slem med deg...men dette vil spare deg for både skuffelser og penger i det lange løp. Les masse om akvariehold på Akvarieskolen her på AF, start med et middels stort akvarium og ta det steg for steg
Och så kan du bli medlem i Bergen AK och träffa andra akvarister och lära dig av dem (möte ikväll).
Välkommen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap