Kampfisk med finneråte

Hei!
Jeg har en kampfisk som har fått finneråte. Jeg har tatt han over i et lite kar på 2 l, så det skal bli enklere å skifte vann. Jeg har økt temperaturen til ca 30 g og jeg har salt i vannet. Vannet bytter jeg daglig.
Jeg vil bare forsikre meg om at jeg gjør dette riktig så fisken min blir frisk.

Jeg kan også legge til at han har begynt å lage skumrede. Betyr det at han trives? Er det dumt å skifte vann da?

Blir takknemlig for svar!
Om du skal kurere finneråten må du skifte vann, og 2L? alltid for lite.
Jeg vet at 2l er lite, så dette er ikke en permanent løsning. Det er bare til han blir frisk, så skal han oppi et større kar.
Ettersom du allerede har flyttet kampfisken til ett lite kar ville jeg ha fjernet planten du har oppi der og bare lagt ett par stilker flytende. Karet er såpass lite at det er greit den får mest mulig plass å bevege seg på (ser også ut som vatten sitter på planten og denne må fjernes før den plantes i akvariumet da fisken kan spise dette og dø) så ville jeg ha tatt ett 100% vannbytte, gjerne med lagret vann ett døgn så det har romtempratur og om du ikke har mulighet til det så kok litt vann og bland med kaldt til det blir rundt 24-26?. Medisiner med esha 2000 og følg bruksanvisningen om den ikke blir bedre etter en uke med vannskifte. Ta gjerne vannbytte hver andre dag og ikke overfor.
En annen ting så kan det være lurt å finne ut hvorfor den har fått finnråte. Det kan komme av forskjellige årsaker og kampfisker får dette lett.
Årsaker: dårlig bakterier i vannet og dårlig vannkvalitet, stresset eller skader. Ta ett godt bytte av akvariumet den bodde i før i noen dager og pass på vannverdiene er riktige med fiskene du har.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap