Hvilken algespiser sammen med piraya?

Hei,
hvilken algespiser anbefaler dere sammen med 4 stk piraya?
Hei
Gibbiceps eller noen andre på samme størrelse. Sørge for at piraya blir ikke sulten eller skal de bite på male.
HillerenJ
Hei, hvilken algespiser anbefaler dere sammen med 4 stk piraya?

Har selv ikke hatt piraya, men ville ikke tatt sjansen på å ha noe annet i karret enn piraya
Har vært i Odense Zoo i Danmark et par ganger og der har de en ganske stor piraya tank. Der hadde de en form for Ancistrus tror jeg, de var nok hvertfall 10+ cm i størrelse, er en stund siden så er usikker på detaljene og arten.
Så ikke ut som pirayane brydde se om de overhode.
Det skal også sies at veggene i tanken var mørkebrunt falsk "fjell" som ga en veldig god naturlig kamuflasje for mallene, det kan mulig vis også ha noe å si om hva du kan putte ned til dine.

Er ingen ekspert så du må ta det med en klype salt, har bare sett det i zoo.
Titta litt i "akvarievenner" tabben på rødbukpiraya, og tror det var gibbiceps som var algespiseren jeg så.

Ser ut som om det er mange maller som går sammen med piraya faktisk, i henhold til den
Har selv hatt ancistrus med flere piraya. Har gått greit.

Har også opplevd at de tolerer indiske glassmaller meget godt.
Samme gjelder kuhliål og øreål.

Men vel å merke dette er piraya på 6-7 cm, som fikk mat ofte.

Men de likte veldig godt å svømme med glassmaller, noe som overrasket meg.
Peter Skau-jakobsen
Titta litt i "akvarievenner" tabben på rødbukpiraya, og tror det var gibbiceps som var algespiseren jeg så. [URLBLOCK1] Ser ut som om det er mange maller som går sammen med piraya faktisk, i henhold til den

"Akavarievenner" her på forumet er ikke en fastit. Det er bare en oversikt over hvilken fisker brukere her på forumet har registrert i samme akvarium.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap