Er dette en grei kombinasjon?

I et 720 liters akvarie som skal startes opp i kommende ukene.
(filteret vil bli innkjørt før fisk kommer, og har alt av testutstyr er kjøpt inn, og vannbytter vil skje etter behov)

Så tenker jeg å gradvis introdusere følgende fisk:

2 stk Bulldog pleco
2 stk L-200 ca 4-5 cm store
6-8 Siamesiske Algespisere

Etter en stund og disse har etablert seg så kommer hovedfiskene:

6 stk Nicaragua Ciklider på ca 4-6 cm store
8 stk Geophagus Tapajos Orange Head ca 3 cm store

Vurderer også en stim på 10-20 Corydoras Concolor VF, isåfall tenker jeg de kommer før ciklidene blir innført.

Tenkte å kjøpe ciklidene mens de er relativ små og ung, så kan de heller vokse opp sammen og tolerere hverandre litt bedre, også får jeg vurdere om det blir nødvendig og fjerne 2 av Nicaragua ciklidene og 2 av Geophagusene etter hvert som de blir større.

Hva synes dere om denne sammensetningen av fisk?

Det blir en god del røtter, rundesteiner, sandsubstrat (ca100kg) og MASSE anubias og javabregner som skal bli kjøpt inn i første omgang.

Har bestilt SeaChem Purigen, Fluval FX6, Eheim Substrat Pro 5 liter, og en sirkulasjons pumpe på 3200 l/t. Vil vurdere å kjøpe en til utvendig pumpe på sikt, men ikke før fiskene vokser litt.

Så utifra denne informasjonen, så ønsker jeg å høre med folk som har erfaring med lignende fisk, og hva dere mener om denne kombinasjonen av ulike arter, og vennligst kom med konstruktiv kritikk, råd eller hva enn det måtte være.

Setter stor pris all hjelp jeg kan få.
Tilfeldig bekjentskap
©
Reklame for plussmedlemskap