En eller to fisk med litt størrelse i 60l?

Etter jeg byttet til 180l tenkte jeg å ha det gamle 60liters akvariumet som et lite møbel på skrivebordet.

Har ingen fisk igjen etter alle er flyttet.

Kan nå tenke meg å putte i få fisker med litt størrelse på, i stedet for små stimfisk og lignende. Lurer på om det finnes noen fisker som trives med å være få, som er store nok til å vises godt og som ville hatt det godt i 60l? Helst noen som ikke er helt umulige å finne i dyrebutikker.

Noen som har noen tips?
Fisk som det er litt størrelse på trenger akvarier som det er litt størrelse på.
Du kan muligens ha ett par av noen av de minste dvergciklidene. En kampfiskhann er også ok, men ikke sammen med en hunn. Noen av de mindre guramiene kan også gå i en 60 liter. Jeg mener ikke at du kan putte alle disse sammen altså! Du kan legge inn et søk på akvariestørrelsen i fiskebasen og se om det dukker opp noen som du liker.

Ellers er det som Kampfisk sier at større fisk gjerne vil ha litt større plass
Hva med noen søte kampfisk damer? Disse fåes jo i forskjellige farger og slør, nå har dem riktig nok ikke så fine slør som hannene. Har også lest at noen har hatt problemer med å ha flere huer sammen, men jeg har aldri hatt det. I ene 75l har jeg 13 huer sammen med noen maller og det fungerer helt fint hos meg. Hadde også 3 huer sammen i ett annet 75l kar og har aldri opplevd noe napping av finner, slåssing eller noe negativt. Hvis ikke har man vel også noen av apistogramma artene som kan gå i en 60l, men da ikke mer enn ett av hvert kjønn samt noen tanganyika arter kan vel også gå i en 60l.
Ta deg ett søk i fiskebasen så fyller du ut str på karet og hva slags vannverdier du har/eller skal ha og ser om du finner noen du kunne tenke deg. Det finnes jo enormt mye søte killifisker også.
Hva med en 3-4 perleguramier og en fargefull gibbiceps malle.. Funket godt i 54L min i allefall
Hvordan noen kan foreslå å sette en fisk som trenger et 500 liters kar når den er utvokst, dvs. inntil 40 - 45 cm, i et akvarium på 60 liter går over min forstand. Gibbiceps har ingenting i en 60 liter å gjøre, i et hvert fall må man ha mulighet til å flytte den til et stort kar.

Perlegurami er fine, men de blir også for store for en 60 liter.

Det går an å søke på ulike faktorer i fiskebasen.
Gibbi,n er nå i et 325l kar nå da men det er sant.. Den blir nok for fort stor. Men en Ancistrus l-144 er jo farge full da
Hehehe tror Dinnaz spøker her med perleguramier og gibbiceps! Men et par dverggurami kunne vel gå bra? Og noen cory på bunnen er jo fint. Datteren min har 6 platy og noen albino-cory på bunnen. Fine, fargerike fisker som er sosiale og gjør mye utav seg
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap