Blekksprut

Hei!
Mulig denne tråden havner i feil kategori så gjerne ifra hvor den hadde passet bedre, så ordner vi opp i det.
Jeg har nemlig tenkt å ha en blekksprut. Er det noen som vet om noen butikker eller privatpersoner som selger? Tenker tropisk og liten nok til at den trives i et 240l akvarie. Og veldig greit om den kan hentes i nærheten av Bergen eller sendes. Om det er eneste mulighet kan jeg komme meg til andre nære byer, eller Oslo ettersom det er greit å komme seg til og fra der med tog, men kan ikke kjøre og plukke opp en blekksprut i Tromsø. Noen tanker?
Søk på blekksprut her på forumet, så finner du fler nyttige tråder om temaet..
Ganske krevende art ser det ut som
Blekksprut er en veldig vanskelig art å holde i akvarium, og det er ingen som vil trives i 240L. Du må nok ha et større akvarium for at den skal ha det bra.

Det er nok veldig få butikker som har det inne, så den beste sjansen for å skaffe en vil være ved å spesialbestille i en dyrebutikk. F.eks har Dahls Dyrerike fått inn blekksprut tidligere, og kan sikkert skaffe deg en.
dette er selvfølgelig snakk om saltvann?? eller?
Jepp. Noen få arter lever tildels i brakkvann men ikke over lengre tid. Reint artskar med saltvann er det som gjelder da disse vil spise alt som de kan klare å drepe.
Inaktiv bruker
Ikke akkurat bleksprut.
Jeg tror det enkleste og beste hadde vært maneter, de krever ikke mye og de er enkle å ha i akvariet. Bare husk det kan ikke væte et vanlig akvarie, det må være lagd for maneter, men sånnt har dem eller skaffer de fleste som har og selger saltvanns relaterte ting.

Blekksprut er krevende, om dem blir skremt og spruter blekk så må du bytte ALT vannet og de kan også finne på å stikke av, om det er rette typen.
Anbefaler alle interesserte å lese denne;


Historien om blekkspruten som ble med som blindpassasjer i en LS...

Spennende og moro for han, men synd det endte slik da..
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap