Svart fantomtetra i paringslek...?!

Hallo! Første innlegg her, gitt.. Jeg har overtatt et 128 liters akvarium, hvor det fulgte med 3 svarte fantomtetra.. To hanner og en hunn.. Ser veeeeeldig ut som de er i paringslek nå.. Hva gjør jeg?! Hadde jo vært fantastisk gøy hvis man hadde klart få yngel ut av dette.. Men det er kanskje veeeeldig vanskelig? De andre fiskene spiser vel kanskje opp eggene? (jada, veldig nybegynner, men kjenner paringslyst når jeg ser den.. )

Har ellers neontetra, guppy og platy oppi akvariet, samt algespisere..
Inaktiv bruker
Paringslek tviler jeg på, da fisk gyter. Heheh, nei nok pirking.

Det kan være gyting, men det kan også være de to hannene som kjemper litt for ho, de kan være "slossing" for teretorium. Fantomtetra er nok ikke den enkleste drette, da dem spiser rogn og yngel om de får tak i dem.
om du putter ei ho og en hann i et eget kar, der bunnen er dekket med et tjukkt lag med klinkekuler, ja da har du en sjanse. Men, ha maten klar, før du prøver. Det er ikke bestandig like enkelt å få tak i mat til yngel.
Sorry, min feil. Altså, den ene stakkaren holder seg langt unna henne. Men men, er det GYTING på gang, tror jeg at jeg bare lar det være. De trives jo tydeligvis oppi der, tar ikke sjansen på å flytte dem. Men takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap