Merkelige grønne prikker

Jeg har en sverddrager som er høygravid så jeg puttet den i en fødeboks over natta, og neste dag var hun litt tynnere, det lå masse avføring i boksen i tillegg til 4-6 små grønne prikker og jeg aner ikke hva det er.
Dette er vel yngel som ikke er ferdig utviklet(?) Har observert det samme for guppy. Oppholdet i fødekassen har sikkert stresset sverddrageren nok til å føde for tidlig.
BlackMoor
Dette er vel yngel som ikke er ferdig utviklet(?) Har observert det samme for guppy. Oppholdet i fødekassen har sikkert stresset sverddrageren nok til å føde for tidlig.

Enig med Blackmoor.. Så dette jeg også med sverdragerene mine ved første forsøk..
Det er aldri lett å vite når de skal slippe ynglen, så du risikerer at fisken står lenge i yngelboksen og det stresser fisken.. Kan da også i mange tilfeller ende opp med dette du har fått og i verstefall fiskedød.. Beste er å fange ynglen etterpå og putte de i boksen eller beplante karet ditt veldig godt å la naturen gå sin gang
Inaktiv bruker
Sverddrageryngel er vel egentlig ikke noe særlig å samle på, så bedre å la naturen gå sin gang etter min mening. My planter som gir skjulesteder, spesielt flyteplanter og javamose, pleier å sikre at i alle fall noen av yngelen vokser opp.
Biggipecs
Sverddrageryngel er vel egentlig ikke noe særlig å samle på

Slikt er vel ikke pent å skrive vel.... Noen meninger er greie å holde for seg selv!!
Inaktiv bruker
Dinnaz
[QUOTE=Biggipecs]Sverddrageryngel er vel egentlig ikke noe særlig å samle på

Slikt er vel ikke pent å skrive vel.... Noen meninger er greie å holde for seg selv!!

Sier han som har en mening om det aller meste.
Forøvrig er det vel "penere" å la naturen gå sin gang enn å ende opp med hundrevis av sverddragere man ikke får solgt?
Biggipecs
[QUOTE=Dinnaz][QUOTE=Biggipecs]Sverddrageryngel er vel egentlig ikke noe særlig å samle på

Slikt er vel ikke pent å skrive vel.... Noen meninger er greie å holde for seg selv!!

Sier han som har en mening om det aller meste.
Forøvrig er det vel "penere" å la naturen gå sin gang enn å ende opp med hundrevis av sverddragere man ikke får solgt?
Enig i det, men det er noen unge her også som kan bli lei seg av hva du skriver..
Tja, har langfri så blir vel litt mye skriving.. Får tone det ned da..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap