Fisk til 80 liter

Har foreløpig 3 sorter jeg skal ha: guppy, molly og sebrafisk. Alle lever i topp-midtsjiktet.
18-25 grader.
7-8 PH
9-19 GH.

Ønsker i tillegg en sugemalle til bunnsjiktet som kan ta seg av alger. Noen forslag?

Samt en eller to fisker til som lever på bunnen - hvis plass til dette?
Ville droppet guppy. De vil overbefolke et kar på 80 liter for fort. Det holder med én levendefødende art på 80 L, og jeg synes i hvert fall at molly er en mye smartere og morsommere art. Og så blir det ikke sardin på boks over natta. (Satt på spissen, men sann mine ord)

Som bunnfisk ville jeg valgt ancistrus oppdrett eller L-144, tror jeg. Med mindre du finner noen som passer måtelig bra med vannverdier og temperaturer og blir enda mindre. Ser her inne i rubrikkannonsene at det er flere som selger rundt der du bor, f.eks: http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=78438 Har laaaangt bedre erfaring med å kjøpe fra privatpersoner enn fra akvariebutikker, der de ansatte gjerne både er profittdrevet og kunnskapsløse.

Og til slutt, i fall du ikke har gjort det: Slå opp "innkjøring" her inne i forumet, for det er så fryktelig mange som går på leie smeller der!
Ville forøvrig holdt meg i øvre sjiktet av den temperaturskalaen du nevner. Og målt springvannet ditt for å se hvor langt unna vannverdigene du ønsker deg du er - ofte er det lurest å tilrettelegge etter vannverdiene i springen, ellers blir det mye pes senere.
Tusen takk for mange innspill Da blir det nok ikke guppyer!! Har lest litt på innkjøring, men får vel ta en runde til!
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap