Fisk til 250l

Sitter her nå med et 250l akvarium som straks er klart for fisk, og det eneste som er bestemt er at det skal guppy i karet

Ved siden av guppyene har jeg sett litt på Kardinaltetra og Dverggurami. Kunne disse tre gått sammen? Hvilke vannverdier burde jeg ha, og hva mener dere som antall av hver fisk?

Er det andre fisk som går fint sammen med guppy?

Jeg skulle også gjerne hatt noe som går i bunnsjikt, er veldig åpen for ideèr
Tydelig å se at du går for flotte farger, så da bør Kuhli Ål være en god bunnfisk kandidat. Ellers er ikke tetraer og levendefødere ideelle samboere da de i viltlevende tilstand normalt har totalt forskjellige vannverdier. Men så lenge du har kjøpt fisk som stammer fra kommersielle oppdrettere er det ikke noe problem med en slik mix. Hold dem i vann med nøytrale verdier. Det viktigeste er å ha et fungerende filter så du får vekk giftstoffene som dannes i vannet, så går det nok bra.
Har karet sammen med kjæresten min, det er han som har en liten forelskelse med guppyer :P Selv ønsker jeg meg kampfisk og coryer, så vi har blitt enig om enda et kar, ca 80l til meg, er på utkikk etter billige kar på finn nå Men et 250l selskapsakvarie blir litt kjedelig med bare guppyer så vi er på jakt etter noen flere arter, gjerne som er litt spennende og se på da.

Kuhlii-ålen likte jeg godt, kjæresten var litt mer skeptisk, men han er enig at vi trenger noe fisk i bunnsjiktet også :P
Mange pene regnbuefisk. Ellers kunne kanskje noen sommerfuglciklider gjort seg litt nærmere bunnen i akvariet? Så sant PH ikke er noe særlig over 7. Morsomme og pene, om enn iblant litt sarte.
Både kuhliål og sommerfuglciklide vil ha pH på den sure side. Det vil ikke guppy.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap