Labyrint fisk i 19l

Hei

Min søster har fått seg et akvarium på 19L, egentlig skulle jeg ha det selv som yngel beholder.
Men pga flyttig og litt andre ting, har hun fått det.

Men så kommer spørsmålet, hvilke fisk passer oppi en 19L beholder (blir feil å kalle det akvarium)
Hun ønsker fisk med spreke farger, men kommer ikke på noen fisk som faktisk kan trives i en så liten beholder.
Kan nevne at denne beholderen faktisk har pumpe og filter, og vannet har holdt seg stabilt på 24-25 grader siste 14 dagene.

En mulighet er at når fisken blir for stor, så flytter jeg dem opp i mitt akvarium, som er på underkant av 70liter.
Forslag:
1 hann kampfisk og snegler
eller
Liten stim med moskito rasbora og reker/snegler
Eller
1 hann og 3 hu klovnekilli og snegler

Alle fiskene liker litt dunkel belysning og gjerne en del planter og flyteplanter. Husk at du ikke må ha for kraftig strøm fra pumpa.
Takk for raskt svar

Da ser det ut som det blir Kampfisk
Blir det for mye om man har en liten stim med moskito rasbora itilleg til Kampfisken?

Trenger man ikke malle/algespiser. fins det evt algespisende snegler?
Det blir litt trangt om plassen om du skal ha begge deler ja og siden plassen er så liten tror jeg nok de fleste andre fisker ville blitt både jagd og mistrives sammen med en kampfisk.
Finnes mange algespisende snegler som passer fint i ett såpass lite kar. Reker vil nok bli middag for kampfisken og karet er for lite til andre typer algespisende fisker syns jeg.
Ta en titt innom Heidi sin rubrikkannonse, hun har masse billig og fint. Har selv kjøpt snegler av henne og er kjempefornøyd.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap