Sette sammen en fin fiske gjeng 530 liter

hei, kan du lage en liste av fisk som jeg kan ha sammen med hverandre i et 530 liters akavrium ? Ønsker størrelse på fisken og meget fine farger
Da må du legge ut verdiene på vannet ditt først, hvis du trenger tips..
Men er du ute etter fargefullt så er et Malawikar masse farger i, men da må som sagt verdiene stemme..
Lettere hvis du oppgir vannverdiene dine. Om du skal vann rett fra kranen og velge fisker ut fra det, eller tilsette stoffer for å endre på vannverdiene. Det letteste er å velge fisker ut fra den verdien som du har i kranen

Ph
Gh
evt Th
Du som har vært medlem her i mange år og har haugevis med andre tråder, du har vel en viss peiling på hva slags fisker som kunne passe ? Det virker litt merkelig å vente at andre skal lage en liste for deg, syns jeg. Noen tips om hva slags grupper du liker hadde iallfall hjulpet, og som de andre sier : vannverdier.

Jeg har ikke vann i det ? Bare tenker litt ! Jeg spør siden jeg vil ha inspirasjon og vite om nye fisker !!
Mål verdiene i kranevannet ditt, og så kan du kanskje ta utgangspunkt i dem ?
Da kan du søke i fiskebasen.
Og det er lettere å komme med tips når vi vet hvilket vann du kan tilby
Hei Håvard,så heldig du er som har nye muligheter med stort kar(dobbelt så stort som jeg hadde da jeg var på din alder!). Jeg ville hatt et sør-amerika oppsett med sverdplanter/røtter bak,en stor stim med rødmunnstetra nær bunnen,en kontraststim med større tetraer høyere i vannlaget, og kanskje et par flaggciklider når tetraene har vokst litt ? Tenke og senere innredningsfasen er nesten den fineste , lykke til hilsen Terje.
Tusen takk, for et meget god tips
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap