Guppy farge

Hei. Fikk 19 guppy yngler for 3/4 uker siden. De er enda ganske lyse og gjennomsiktige, noen er litt mørke på toppen. Forer de med yngelmat i et lite kar for seg selv. Lurer litt på genetikk og sansynlighet iforhold til farger som ynglne får. Når er det vanlig å begynne å se farger? Jeg har en mørkeblå hunn og to turkise hanner. (Jeg hadde en rød han, men den døde rett etter jeg hadde tatt hunnen i et eget fødeakvarium). Jeg vet altså ikke hvem som er faren.
Ved mindre hunnene er skilt fra hannene i forskjellige kar så snart man kan se kjønn, så er det umulig å vite noe om genetikken.
Det trenger ikke være en av dine fisker som er far til ynglene heller, da hun kan ha paret seg i butikken og "spart" godene noen uker, gjerne oppmot ett år.

Yngelen vil treffe puberteten når som helst. Jeg kan som regel se kjønnsforskjellen rundt 4 uker. Når de er 6 uker er de som regel "fargebestemt" slik at man kan se hvilken farge halen får, og da er guttene først ute med å få farge. Har også hatt yngel som fødte sitt første kull i slutten av 10ende uke, så en fisk blir raskt mange.
Takk for svar
Vet du noe om guppy sammen med sakurareker?
Går dette bra? har et kar på 30l og en del planter.
Gikk ikke bra til meg, men det kan jo hende det går bra til deg fordiom
SusAng
Takk for svar :) Vet du noe om guppy sammen med sakurareker? Går dette bra? har et kar på 30l og en del planter.

Det går ikke..
Det ble levende for her og fornøyd kampfisk..
Sikkert etisk feil!!
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Danielsen
Reklame for plussmedlemskap