Hardføre nybegynnerfisk
Postet 19.02.15 kl 19:38
Postet 19.02.15 kl 19:48
Postet 19.02.15 kl 19:51
Postet 19.02.15 kl 19:56
Ikke så lenge siden jeg var nybegynner, (er vell litt nybegynner enda), og har prøvd litt forskjellig fisk Har hatt MANGE Guppy'er, men de dør som fluer selv om alt av verdier er i orden. Min erfaring med mine akvarier er at Molly'er tåler en støyt (altså, de har overlevd alle feilene mine værtfall!) Black molly, dalmatian molly, seilfinnemolly... Veldig fine Og kampfisken og haremet hans har vært med siden begynnelsen. Platy er også en fin nybegynnerfisk - syns jeg. Men du må kjøre inn akvariet og måle verdiene dine, så blir det lettere for deg å velge fisk utifra det
Postet 20.02.15 kl 19:42
Postet 20.02.15 kl 22:31
Postet 20.02.15 kl 23:00
Postet 21.02.15 kl 09:09
Hva mener du da med at pumpen må kjøres inn? Hvilken innkjørings metode bruker du?
Hvis du tester vannet i karet, og oppgir verdier, så kan vi hjelpe deg med å planlegge fisk. Men, husk hvis karet ikke er Skikkelig inn kjør og du har i fisk for tidlig, da blir det mye jobb, vann bytte hver dag, fisk som muligens dør osv.
Hvis du tester vannet i karet, og oppgir verdier, så kan vi hjelpe deg med å planlegge fisk. Men, husk hvis karet ikke er Skikkelig inn kjør og du har i fisk for tidlig, da blir det mye jobb, vann bytte hver dag, fisk som muligens dør osv.
Postet 21.02.15 kl 09:36
Postet 21.02.15 kl 10:14
Postet 22.02.15 kl 15:26
Jeg må ha sagt feil.
Jeg har akvariumet med planter, vann alt sammen.
Men pumpen må stå og gå i 1 uke før jeg kan ta fiskene ombord.
Det var det jeg mente med å kjøre inn pumpen min.
Når jeg sa at jeg skulle "skaffe" meg akvarium, så mente jeg at jeg hadde skaffet.
bare at jeg ikke hadde ALT klart.
Beklager!
Jeg har akvariumet med planter, vann alt sammen.
Men pumpen må stå og gå i 1 uke før jeg kan ta fiskene ombord.
Det var det jeg mente med å kjøre inn pumpen min.
Når jeg sa at jeg skulle "skaffe" meg akvarium, så mente jeg at jeg hadde skaffet.
bare at jeg ikke hadde ALT klart.
Beklager!
Postet 22.02.15 kl 15:36
Endret: 22.02.15 kl 15:41
Det tar mye mer enn 1 uke å kjøre inn filteret. Det tar 5-6 uker, og det er ikke bare å la det stå å gå.
bruk en metode, Som salmi metoden, jeg vil sterkt fra råde deg å ha i fisk for tidlig, da blir du plaget av fiske død og må bytte store deler vann hver dag for å prøve å berge dem som kommer i karet for tidlig.
Vanntester er derfor veldig viktig, så du kan kontrollere om karet er klart for fisk.
Dråpetest er det eneste som kan gi gode og klare svar, strips/sticks er ubrukelig
Ren gjetting, det var ikke tilfeldigvis dyrebutikken som sa at det tar bare en uke?
bruk en metode, Som salmi metoden, jeg vil sterkt fra råde deg å ha i fisk for tidlig, da blir du plaget av fiske død og må bytte store deler vann hver dag for å prøve å berge dem som kommer i karet for tidlig.
Vanntester er derfor veldig viktig, så du kan kontrollere om karet er klart for fisk.
Dråpetest er det eneste som kan gi gode og klare svar, strips/sticks er ubrukelig
Ren gjetting, det var ikke tilfeldigvis dyrebutikken som sa at det tar bare en uke?
Postet 22.02.15 kl 15:43
Endret: 22.02.15 kl 15:45