Egg?foring?

Jeg har hatt 7 pansermaller gående i et selskapsakvarium, men bestemte meg for å selge disse, jeg tok de over i 40l for å få lett tak i dem når kjøper kom. Men nå ser jeg at de har lagt egg før de dro. Det er masse hvite prikker på glasset som rører lett på seg, så hva slags mat skal jeg gi dem?
Coryegg beveger ikke på seg, det er ikke bittesmå snegler du har i karet?
ser ut som noen har spruta sæd over hele glasset ja, itte vet jeg, snegler har jeg ikke der.
Coryegg på glasset ser ut som på bildene, de kan være alt fra ca 0,7 mm til over 2 mm alt etter art, og klistret ett og ett eller flere på samme sted.

Pestsnegleegg derimot er knøttsmå og ligger i en gjennomsiktig "gelekladd", pestsnegler (Damsnegle, skivesnegle og lav toppluesnegle) dukker opp i de fleste kar.
Hvem, cory- eller snegleegg?
Cory om det er det, eller de pestsneglene, de vil jeg ikke ha
Coryegg klekker vanligvis i løpet av 3-6 dager, avhengig av temperatur i karet. Snegleegg vet jeg ikke, men en snegle blir fort en million om man fórer litt for mye
Ups, får skaffe meg noen jegersnegler Takker for svar
Kan det rett å slett bare være alger? Dette er noe som kom på ruta helt plutselig.
Dette er det bare å bruke en alge skrape å fjerne. Er vel en blanding av blomster avfall, matrester etc som fester seg på glasset. Iallefall ingen egg av noe slag
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap