Hvem må jeg ta ut?

Må jeg ta ut guramiyngelet eller foreldrene eller ingen av dem? karet er på 300l
Hvis du har yngel, så ser du kanskje hvordan foreldrene oppfører seg og om de tar yngel ?
Hørt at hunnen spiser eggene sine, men tenkte at siden de har 300l at ho kanskje ikke gjør det? Har ikke yngel enda, men vil forberede meg
Ville vel fjernet hunnen, tenker jeg. Hannen behøves for å holde orden på egg og yngel. Hunnen har så allikevel ingen funksjon, og yngel som faller ut av redet må hentes tilbake (av hannen).
Ja tenkte det jeg og, har en gjeng med Nannostomus marginatus Tror ikke det gjør noe, men det er kanskje verre med 2 SAE jeg har? så har jeg to "små "ancistrus sp oppdrettsvariant. Hva mener du?
Nei, det vil vel bli litt litt vanskelig når det kommer så langt som til å forsøke på å få yngel. Foreldrene må jo først prepareres godt, og det må være tydelig at hunnen har egg. Og da må vannstanden ned til bare 20-30 cm, så det blir litt vanskelig med så mye annen fisk. Nettopp derfor jeg sa tidligere at du bør ha et eget kar til dette.
Hvordan ser jeg at hun har egg?
Da er de "unaturlig" runde i buken.
En gang i mnd., hvorfor skulle det være det ?? Nei, det er det ikke noen automatikk på. Hunnene utvikler egg når forholdene og deres kondisjon ligger til rette for det. Det er jo derfor jeg sier de må prepareres.
Ok. Jeg kvitter meg med resten av fiskene i morgen, bortsett fra smykketetraen, da denne er lite truende.
Jaja, det må du selvsagt bestemme selv....men et eget kar til lek er en mye bedre løsning, tror jeg. Trenger kun litt planter og flyteplanter, enkelt bunnlag og dunkel belysning. Et enkelt svampfilter/rekefilter som går på luft holder til til dette. Dette kan du jo eventuelt ha som karantenekar og rekekar. Men det bør være 75-80cm langt og ha dekkglass...et lavt mallekar er fint.
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap