Tar galaxy rasbora rekeyngel?

Jeg har hatt disse sammen med reker før, og det var ikke noe (synlig) problem. Men da satte jeg noen få fisk inn i ent akvarium med en stor bestand av reker, så det er jo mulig at de tok noen yngler uten at jeg merka det. Nå holder jeg på å sette opp ett nytt akvarie med reker, enten sakura eller blå tigerreker (skal ha begge, men har ikke bestemt hvem som skal i hvilket akvarium) og noen nanofisk. Hadde egentlig planlagt galaxy rasbora, men så hører jeg noen mener at de kan ta reker? Noen som har erfaring med dem og reker?

boras brigittae er jo ganske safe, så om galaxyen er ett dårlig valg blir det dem istede. men galaxy er så fine!
Har fersket disse i å forsyne seg av småreker. De aller fleste fisk forsyner seg av rekeyngel, passer det i munnen går det som regel ned. Selv coryer har jeg fersket forsyne seg av rekeyngel.
Ja, det kan hende mine gamle også gjorde det uten at jeg så det. Det var jo så mye reker i det karet at litt svinn ikke ble oppdaget.

De er fine, men tror ikke jeg tar sjangsen denne gangen, så da blir det boras brigittae isteden. De har så små munner at jeg tviler på at småreker får plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap