Bermuda triangel i akvariet, eller usynlig monster som spiser alt??

Ja...I løpet av få dager har alt av fisk forsvunnet. Kun en bitteliten neontetra, to guppyer og to dverggurami igjen.

dvs at en (liten) malle, to platyer, to neontetra, tre sorte nontetra, åtte guppyer og en dverggurami har forsvunnet. Mer eller mindre sporløst.

Eneste synlige spor har vært to døde guppyer og en død platy. De andre har blitt helt vekk. Jeg har fire amanoreker som kan være kjappe til å fortære avdødde venner....Men det får da være måte på!
Og det har vært sånn at de har vært der en time, borte den neste. Skjønner ingenting??

Eneste andre jeg har lagt merke til er at en av guppyene plutselig hadde helt opprevet hale...stakkars. Fullstendig i fillebiter. Ingen av disse akvarievennene er da spesielt kjent for å spise på vennene sine?? Nykommerne er jo guramiene, men disse ser ut til å være mest opptatt av hverandre.

Mistenker pus, som liker å ligge oppå lyskassa...Men den er da lukket! Små hull på hver side, der hvor ledninger til pumpe og varmekolbe kommer ut...og luke til å løfte.
Men ser ikke for meg at han klarer å få den feite labben sin inn der altså. (?) Når det er sagt så er det jo nå nylig han har begynt å ligge oppå der....i samme periode som fisk begynte å forsvinne.

Hm...Og skal vite at de dumme, stakkars fiskene tror jo det kommer mat hver gang man er borti akvariet, og svømmer ivrig opp for å sjekke :p

Skjønner det høres ut som pus....men de hulla er jo sååå småååå!!!

Og det rare er jo at alt har vært heeelt fint oppi der kjempelenge! Og guramiene, som skal være de mest sensitive har det jo helt strååålende, bygger skumrede og svinser rundt!

Kan det være andre årsaker enn pus? Noen som har opplevd lignende??

Uff, tenk om pus tror akvariet er suhi-bar da!!
Har du sett at de ikke ligger døde inni filter/pumpe? Eller bak pynt eller lignende?
En positiv måte å se dette på er at du kan velge fisk som passer bedre sammen. Guppy og tetra er dårlig kombinasjon. De krever motsatt vannverdi og i tillegg kan tetra være noen skikkelige nappere, hvilke maller var det? Hvor stort kar er det snakk om?
ancistrus malle...men veldig liten. Og var bare tr tetraer, nå er jo uansett de borte også, så tipper de ikke hadde skylden Og nei, ligger ingen døde oppi, har sjekket overalt

93 liter
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap