Hjelp døende øreål !! haster

øreålen min håler på å dø er det noe håp for den satt den i en pose med rent vann siden. ammoniakken lå på 1-1,5 og nitritt på 0, fikk den igår burde ikke ha dødd så fort? andre fiskene i akvariet ser ut til å ha det bra hva han jeg gjøre for å redde stakkarn?? !!??! HASTER
den har en hvit flekk på siden
Bytt vann.
Hvite prikker kan være sopp, eller prikkesyke, vanskelig å si uten bilde. Den har det nok ikke bedre i posen.
Hvordan fikk du ammoniakk utbrudd?
Ny startet kar/filter?
Byttet men hjalp ikke så mye. Helte oppi sånn middel som heter happy life han i dyrebutikken mente det skulle redusere ammoniakken. Mener denne fisken er den mest hardføre fisken jeg har i akvarie de andre spiser og oppfører seg som normalt tror jeg. Ser på stakkarn ligger på siden å små flaggrer med finnene og beveger hode iblant men null bevegelse i kroppen, fikk en liten tanke/fantasi om at kanskje black ghosten har gitt den et støt som lammet kroppe(høres sikkert veldig dumt ut ) . Akvariumet har gått en månes tid men hatt litt problemer med filteret men fått ordna det noe bedre.
Karet er ikke godt nok innkjørt. Det eneste du kan gjøre er å bytte vann ca 50% en ukes tid til ammoniakk og nitritt er borte, og ikke rør filteret, det er hjertet til akvariet.
Er det stort kar du har?
jeg forstår takk for rådene, men er de ikke noe jeg kan gjøre for å redde fisken ? for vond av så se stakkarn ligge der bare eller må jeg bare vente til den dør sakte men sikkert over natta ?
det er 250L vet det er forlite men dette er ungfisker og det bor bare 3 fisk i akvariet så det for holde til de blir litt større
virker som den har sopp utifra bilder fra nettet har dette noe å si?
Eneste du kan gjøre er og bytte vann, friskt vann gjør mirakler.
Vente og se, blir den verre bør den avlives.
ok takk for tiden din og svar
Dette karet var vel ikke innkjørt, i følge denne tråden. Du hadde lest om fiskeløs innkjøring og skulle kjøre inn med salmi, sa du. Du fikk vel forklart at karet ikke var klart for fisk. Salmi må kun brukes ved fiskeløs innkjøring...ammoniakk er giftig for fiskene, bytt masse vann, som Meløy sier, og ikke ha i mer salmi...
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap