Mer fisk med utvendig filter?

Hei,

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke bør ha mer fisk i mitt 180l kar, med det innvendige filteret jeg har nå. Slik fiskene og karet står nå har jeg perfekte vannverdier, og alt er i balanse, og jeg har aldri mistet noen fisk.

Spørsmålet er om mitt juwel 180l kar takler flere fisk, eller er grensen mer enn nådd?

Noen meninger rundt dette hadde vært supert

Jeg har også hørt at dersom man går til innkjøp av ett utvendig filter, som går sammen med det innvendige så kan man øke fiskemengden i karet. Stemmer dette?

Det skal selvsagt tas hensyn til om hva som er bra for fisken ifht vannverdier, svømmeplass osv osv.

Dette er for øyeblikket kun tanker rundt hva som er mulig. Evntuelt blir det raskt til tanker om ett ekstra kar

Alle erfaringer og meninger rundt dette tas mot med takk!
Jeg tør ikke si noe om fiskebestandelsen din nå, for er ikke helt sikker, men det er bedre å underbefolke det enn å overbefolke det.

Det er sant at du kan ha flere fisker hvis du har et utvendig filter, for det er rett og slett større. Det er mer plass til bakterier som bryter ned avfallstoffene, og du kan da ha flere fisker. Man må såklart også tenke på akvarievolumet, ikke bare filtervolumet.
Hva har du fra før av? (Fisk)
Takk for tilbakemeldingene.

Jeg har ført opp alle fiskene jeg har på profilen min, under akvarium. Ta gjerne en titt der
Tilfeldig bekjentskap
© Maria Brox
Reklame for plussmedlemskap