Hei! Dette med antall fisk syns jeg er vanskelig. De mer erfarne har sikkert noen gode råd.
Men, for moro skyld har jeg gjort en liten test av kalkulatoren på AqAdvisor. Denne tar hensyn til en rekke faktorer, men NB, NB! Selvfølgelig skal man absolutt ikke stole blindt på slike verktøy. Det kan likevel være artig å se om den kommer opp med noe som virker fornuftig. Vi får vi håpe at andre også kan hoppe inn og si sin mening om resultatet.
Jeg vet ikke hva slags filter du har, så jeg bare la inn et utvendig Eheim som er "greit", men ikke supert, dimensjonert for 180 liter. Og jeg gikk ut ifra et akvarium med ca Juwel-mål.
Her er link til det jeg la inn.
Så da ble det 4 ciklider (du bør da ha 1 hann og 3 hunner, såvidt jeg kan se av info i fiskebasen), 10 otto og 24 tetra. Da er du på max antall mht. valgt filtrering, men likevel på "bare" 78 % "stocking level" - skjønner ikke helt dette... Vel, vel, du får vurdere om dette her gir noe mening :-P Jeg ville byttet mer vann per uke enn det kalkulatoren foreslår da, ihvertfall 30 %.
Veldig fint innredet akvarium, forresten!