Hyperaktive Kuhliål

2 av mine 6 kuhilål har funnet seg et hjørne i 128, der de svømmer stort sett hele døgnet. Opp og ned og opp og ned.

Kan noen si om dette er oppførsel som bør få noen varselklokker til å ringe? Jeg skifter vann 1 gang i uka og da en 20-30 prosent.

Karet ellers er befolket av sort neon, sebrafisk og en haug elplesnegler.
Pompel
2 av mine 6 kuhilål har funnet seg et hjørne i 128, der de svømmer stort sett hele døgnet. Opp og ned og opp og ned. Kan noen si om dette er oppførsel som bør få noen varselklokker til å ringe?

Opplevde det samme her, men det var den sorte kuhli ålen som var hyper. Han er den samme typen fortsatt. Plutselig helt vill, og svømmer opp og ned. Tar sats og hopper nesten opp av vannet noen ganger.
Han har alltid vært frisk, og er alltid først ute og snuser når det er mating.
Tror derfor at dette kan være normalt ut fra min ringe erfaring.
Har 2 vanlige Kuhliåler, og de er bedagelige typer. Helt forskjellig fra den sorte kuhliålen.
Jeg har fire (vanl. kuhli), som alle er SVÆRT aktive. Ser ut som om de leker seg og har det gøy, egentlig.

Mine har bosatt seg i en javabregne, der suller de rundt og snor seg mellom bladene.
De er veldig søte

Noen ganger får de "toilltak" og svømmer opp og ned siden som gale! Hvorfor vet jeg ikke.
Takker og bukker for svar. Ok, da er de bare normale ADHD ål og ikke skadet av omgivelsene. Godt å vite.
Tilfeldig bekjentskap
© Luis Novella
Reklame for plussmedlemskap