Flying fox
Av det jeg har forstått så er det 2 forskjeller på SAE og FF. Den lyse stripa FF har rett over den sorte, og at den sorte stripa på FF stopper ved halen, mens den på SAE går ut på halen. Men så ser jeg på bildene i basen her, og på bildet av FF har den stripe helt ut på halen. Mens falsk ikke har det. Har jeg missforstått et eller annet sted? Er det sånn at FF har stripe helt ut, mens falsk FF ikke har det?
Postet 08.02.06 kl 16:41
Postet 08.02.06 kl 17:19
Endret: 08.02.06 kl 17:28
SAE har ihvertfall bare et sett med barter, og det har ikke FF-den har 2 sett med barter.
Men jeg har også lært at FF ike har den svarte strippen ut i hale finnen-lest det på forumet, og dyrebutikken har sagt det samme(ikke at det betyr så mye da)
Men hva er rett?
Hvilken måte er den beste til å skille de 2 fiskene
Men jeg har også lært at FF ike har den svarte strippen ut i hale finnen-lest det på forumet, og dyrebutikken har sagt det samme(ikke at det betyr så mye da)
Men hva er rett?
Hvilken måte er den beste til å skille de 2 fiskene
Postet 08.02.06 kl 17:55
Jeg synes denne artikkelen er meget god.
I følge den siden har både SAE og FF svart helt ut i halefinnen (men på litt forkjellig måte). Falsk SAE har ikke svart helt ut.
Den enkleste måten for meg å se forskjell på SAE og FF på, er å se på skjellene på ryggen. Hos SAE har hvert skjell en mørk kant, noe SAEen mangler. I tillegg virker den svarte stripen takkete i overkant, mens den virker slett hos FF. FF har for øvrig også mer farge på finnene sine.
Jo større fisk, jo lettere er det å se etter de forskjellige kjennetegnene naturligvis.
I følge den siden har både SAE og FF svart helt ut i halefinnen (men på litt forkjellig måte). Falsk SAE har ikke svart helt ut.
Den enkleste måten for meg å se forskjell på SAE og FF på, er å se på skjellene på ryggen. Hos SAE har hvert skjell en mørk kant, noe SAEen mangler. I tillegg virker den svarte stripen takkete i overkant, mens den virker slett hos FF. FF har for øvrig også mer farge på finnene sine.
Jo større fisk, jo lettere er det å se etter de forskjellige kjennetegnene naturligvis.
Postet 08.02.06 kl 20:55
Liz HJeg synes [URLBLOCK1]artikkelen er meget god. I følge den siden har både SAE og FF svart helt ut i halefinnen (men på litt forkjellig måte). Falsk SAE har ikke svart helt ut. Den enkleste måten for [I]meg[/I] å se forskjell på SAE og FF på, er å se på skjellene på ryggen. Hos SAE har hvert skjell en mørk kant, noe SAEen mangler. I tillegg virker den svarte stripen takkete i overkant, mens den virker slett hos FF. FF har for øvrig også mer farge på finnene sine. Jo større fisk, jo lettere er det å se etter de forskjellige kjennetegnene naturligvis. :)
Postet 09.02.06 kl 19:04
Bomma litt jeg-hva mener du med at SAE har svarte kanter rundt skjella, noe som SAE mangler-eller noe i den duren
Kan du forklare engang til-prøver virkelig å bli flink til å skille dem fiskene.
Forresten en fin link du la ut, men er ikke helt stødig på engelsk-kommer seg da-må kunne litt engelsk i denne hobbyen
Kan du forklare engang til-prøver virkelig å bli flink til å skille dem fiskene.
Forresten en fin link du la ut, men er ikke helt stødig på engelsk-kommer seg da-må kunne litt engelsk i denne hobbyen
Postet 09.02.06 kl 19:06
Postet 09.02.06 kl 19:46
Hm...
I følge den lista der har jeg en falsk SAE da.... Men er ikke den i basen her? Bilder av den? Sånn at jeg kan bli sikker lissom.
Postet 10.02.06 kl 11:03
Postet 10.02.06 kl 14:14
Postet 10.02.06 kl 14:28