noen forslag til hva jeg kan ha i 80 literen min?

hei, driver å bygger meg nytt akvarium nå, en 80 liter som har målene. 90 cm lang, 35 bred og 30 høy.

lurte på om noen hadde noen forslag og ideer?. enaste jeg har bestemt meg for er at jeg skal ha sand bund:P hehe

tar imot alle tanker med takk

Hmm.. litt lavt.
Det kan jo kanskje skape noen problemer ang fiskevalg.

Kjør på med maller!!

Eller corydoras.. titt i Monas corydoras-tråd og bli forelsket du også
Maller, maller, maller! Er det noe å lure på det, da?

Har bestilt meg et nytt akvarium til maller selv, det skal være
80 x 35 x 35 (skulle bli ca 98 liter). Dette er et hakk lavere enn standard kar i den lengden, men slik vil jeg ha det. Like stort bunnareal og like stort vannoverflateareal (=bedre okysgenopptak) som større kar har.

For å live opp i høyere vannlag, hva med en stim tetraer? For eksempel Nannostomus Marginatus, eller noen Keisertetra?

Førstnevnte skal jeg snart bestille meg en stim av, sistnevnte har jeg fra før. Utrolig flotte fisk! Men de stimer ikke så veldig sammenhengende, de er litt her og der over hele akvariet. Inntil noe skremmer dem litt, da klynger de seg sammen med en gang

L-malle forslag, da tar jeg rett og slett forslag fra fisk jeg har selv:
L-144
og L-270 (Chocolate Zebra Pleco)
takk for tips

maller er ikke akkuratt min favoritt fisk selv om det kommer nok til å gå noen av dem oppi der også

akvariumet blir så lavt fordi jeg skal ha det under det jeg alerede har, litt vanskelig å forklare.

har hatt veldig mange tanker egentlig. guppi yngel, black molly yngel. dverg guramier.
også tenkte jeg litt på killier?
Hva med å gjøre det til en slags biotop, halv-artsriktig? Som f.eks ulike guramier eller labyrintfisker (fra Asia)?

Honningguramien er jo utrolig fin
ville ihvertfall hatt et pottetett dekkglass hvis du vil ha tetra og andre sprettfisk i et så lavt kar
Enig med Mona

Maller eller (og?) labyrintfisk er hva jeg ville hatt her.
nå bynner det å forme seg noe vettu takk for tips kommer nok til å ha noen labyrintfisker der og maller. kanskje også en stim med tetraer.

har lyst på et par med palett ciklider også:P men det får heller bli i et annet kar:P
har ikke noen forslag til interiør også vel? hehe. artig å høre andres tanker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap