LOST

Hei alle sammen, før hadde jeg 8 scalarer og 3 små praktbotia i samme 80 liters akvarium, nå har jeg bare 7 scalarer igjen og kan ikke finne siste manglende scalare noe sted... Hva kan ha skjedd??? jeg finner ikke noen rester etter den noe sted heller, og jeg har lett i hele akvariumet...

*frustrert*
Død fisk = mat. Så den er nok fortært og resirkulert.
Trist-men jeg må bare si det-scalarer i en 80 liter, passer dårlig-dem vokser fort. Er en grunn til at det står tror det er minimum 250 liter i fiskebasen.
Måte bare gjøre deg klar over det.
skalarer og praktbotia trenger god plass å vokse på. får de for liten plass dør de gjerne unge pga forsinket og forkrøplet vekst.... Som Ken sier... Sånne ting er kjekt å være klar over.

Fisken din er nok blitt spist ja.
Har du snegler i karet? De er noen utrolige åtseletere, og et fiskekadaver forsvinner fort om det er mange nok snegler.
Sandsnegler drar til og med kadaveret med seg under sanden og fortærer det der i ro og mak...

Andre fisk spiser også døde fisk, så det er ofte ikke stort igjen når man finner fisken (hvis man finner den overhodet, og det ikke skjer umiddelbart).

Ken Myrseth
Trist-men jeg må bare si det-scalarer i en 80 liter, passer dårlig-dem vokser fort. Er en grunn til at det står tror det er minimum 250 liter i fiskebasen. Måte bare gjøre deg klar over det.

et 300 liters akvarie er innkjøpt, så da får de snart et større hjem bare det er ferdig innkjørt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap