Aphysemion Wildekampi, "ngola GKCAR 90/7"

Etter å ha vurdert litt frem og tilbake fikk jeg satt opp et killikar hjemme for en ukes tid siden, med torv, røtter, planter i ymse slag.
En "utskremt" venn fikk tak i overnevnte killi på auksjonen som var nå på lørdag.
Disse går nå i et lite fint kar på jobb. Ble jeg ikke sett på som sprø før, blir jeg det nå!

Planen er å få laget noen moppet og prøve å få frem en del yngel!
Det blir spennende!!

Den ser foresten slik ut:

Mikkel
Nydelig!!

Mikkel Thorkildsen
Ble jeg ikke sett på som sprø før, blir jeg det nå! :-) Mikkel
-Drit i det, Mikkel!! Vær lykkelig som gal, du!
Trodde det var klovnekilli du skulle ha i akvariet på jobb jeg?. Da tar jeg og ser om jeg klarer å få yngel på de jeg kjøpte på auksjonen selv da, det burde vel la seg gjøre

Mvh
Arild

Mikkel Thorkildsen
Ble jeg ikke sett på som sprø før, blir jeg det nå! :-) Mikkel

Får bare ønske deg velkommen i klubben, Mikkel
For et halvt år siden hadde jeg ikke ett eneste kar - nå har jeg opptil flere, og etter killitreffet på lørdag, ble det jammen fire til, gitt...

Nydelig fisk du fikk tak i
jeg hadde glemt deg ut Arild.
Dag fikk tak i disse og sa bare at han ikke fikk klovnekilli.
Så du dro avgårde med de altså. er det problem for deg kan jeg ta de også!?

Mikkel
Inaktiv bruker
Arild, behold dem du ) Det er ikke så ofte at vi har klovnkillier med lokasjon i Norge, så her har du et ansvar på dine brede skuldre.
(så kunne kanskje noen vandre over fjellet

Lykke til
Svein
Svein A
Arild, behold dem du :-)) ......... (så kunne kanskje noen vandre over fjellet :-) Lykke til Svein

... eller dukke opp på HAKs storauksjon til høsten
Inaktiv bruker
... eller dukke opp på HAKs storauksjon til høsten

For all del, det var derfor jeg tenkte på Arild (ingen forkleinelse for andre) så blir det nok til oss alle ) Uansett en tur til Haugalandet er aldri å forakte
Svein
levendefor
I dag fikk "kontorfiskene" mine levende fòr. Det var cyklops og noen vårfluelarver el. Små grønne greier.

Utrolig stilig å se at fiskene ble mørkere, nesten samme fargen som røttene og torva. De smyger seg saaaakte frem i kriker og kroker, på jakt etter godbitene. De er ikke lette å oppdage, nå som de har slått seg til ro i karet, men en bevegelse og vips, er killien der.

Fasinerende dette. Lurer på om jeg får jobba noe i dag?!

Mikkel
Vil gjerne se et bilde av dette minikaret

Skal på jakt etter levendefor jeg også snart, begynner å bli virkelig bra nå vil jeg tro.

Levendefor er ganske enkelt å lage selv.
Driver og dyrker både microorm, infusorier og eddikål i klesskapet mitt, og min kjære tror jeg er gal
Sjekk Svein A sine hjemmesider, samt sidene til SKS for oppskrifter.
Ellers er jo frossen artemia en genial idé

Mikkel - skjønner deg godt ang dette med jobbing.....
Jeg har to skjønne bettahanner på kontoret, og det blir ikke gjort fullt så mye som jeg skulle ønske.

Har vurdert å flytte killiene inn hit dersom det skulle bli bettayngler etterhvert, men da tar vel ting helt av...?

Ser for meg en reol med 6x 80 litere på kontoret!!!!

KIS: jeg skal se om jeg kan få ordnet et bilde. Må ta kamera med på jobb.

Mikkel
Mikkel Thorkildsen
:-) Ser for meg en reol med 6x 80 litere på kontoret!!!! Mikkel

Jeg har vurdert å innrede printerskapet med kar (det skapet er som laget for noe slikt!), men det er bare ett lite problem - hvor skal jeg da gjøre av printer, kopimaskin, makuleringsmaskin, bilagspermer og annen rekvisita?
nå med bilder
I dag hadde jeg med kameraet på jobb. Fikk noen bilder, men kunne ikke stå å "dille" med slikt i arbeidstiden. Fotoene ble ikke 100% men de sier nok litt om kar og fisk.
Det er et bilde av karet og et av fisken. Fisken har ikke farget skikkelig ut enda da de er ungfisk.

Mikkel
Fint kar

Fin fisk også, får du yngel er det mulig jeg må ha et akvarie til...
Planen er at de skal legge egg i moppen. Moppen tar jeg så med hjem for klekking i et eget godt innkjørt kar. Håper å få de til. Vet ikke hvor vanskelige de er!

Mikkel
I dag fikk de levedefòr igjen. Mygglarver, cyklops og døgnfluelarver. Utrolig stilig å se de jakter og hyggelig å se de med rund buk.

Skal se om de har lagt egg i helgen, men har mine tvil, da jeg tror de fortsatt er litt unge. Det er nok ikke lenge til de kan legge egg, med den fòringen de får nå!

Mikkel
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap