Aphysemion Wildekampi, "ngola GKCAR 90/7"
Etter å ha vurdert litt frem og tilbake fikk jeg satt opp et killikar hjemme for en ukes tid siden, med torv, røtter, planter i ymse slag.
En "utskremt" venn fikk tak i overnevnte killi på auksjonen som var nå på lørdag.
Disse går nå i et lite fint kar på jobb. Ble jeg ikke sett på som sprø før, blir jeg det nå!
Planen er å få laget noen moppet og prøve å få frem en del yngel!
Det blir spennende!!
Den ser foresten slik ut:
Mikkel
En "utskremt" venn fikk tak i overnevnte killi på auksjonen som var nå på lørdag.
Disse går nå i et lite fint kar på jobb. Ble jeg ikke sett på som sprø før, blir jeg det nå!
Planen er å få laget noen moppet og prøve å få frem en del yngel!
Det blir spennende!!
Den ser foresten slik ut:
Mikkel
Postet 24.04.06 kl 11:51
Postet 24.04.06 kl 13:09
Postet 24.04.06 kl 15:08
Postet 24.04.06 kl 15:13
Postet 24.04.06 kl 15:24
Inaktiv bruker
Arild, behold dem du ) Det er ikke så ofte at vi har klovnkillier med lokasjon i Norge, så her har du et ansvar på dine brede skuldre.
(så kunne kanskje noen vandre over fjellet
Lykke til
Svein
(så kunne kanskje noen vandre over fjellet
Lykke til
Svein
Postet 24.04.06 kl 16:00
Postet 24.04.06 kl 16:14
Inaktiv bruker
... eller dukke opp på HAKs storauksjon til høsten
For all del, det var derfor jeg tenkte på Arild (ingen forkleinelse for andre) så blir det nok til oss alle ) Uansett en tur til Haugalandet er aldri å forakte
Svein
For all del, det var derfor jeg tenkte på Arild (ingen forkleinelse for andre) så blir det nok til oss alle ) Uansett en tur til Haugalandet er aldri å forakte
Svein
Postet 24.04.06 kl 16:23
Endret: 24.04.06 kl 16:26
levendefor
I dag fikk "kontorfiskene" mine levende fòr. Det var cyklops og noen vårfluelarver el. Små grønne greier.
Utrolig stilig å se at fiskene ble mørkere, nesten samme fargen som røttene og torva. De smyger seg saaaakte frem i kriker og kroker, på jakt etter godbitene. De er ikke lette å oppdage, nå som de har slått seg til ro i karet, men en bevegelse og vips, er killien der.
Fasinerende dette. Lurer på om jeg får jobba noe i dag?!
Mikkel
Utrolig stilig å se at fiskene ble mørkere, nesten samme fargen som røttene og torva. De smyger seg saaaakte frem i kriker og kroker, på jakt etter godbitene. De er ikke lette å oppdage, nå som de har slått seg til ro i karet, men en bevegelse og vips, er killien der.
Fasinerende dette. Lurer på om jeg får jobba noe i dag?!
Mikkel
Postet 25.04.06 kl 10:09
Postet 25.04.06 kl 10:36
Levendefor er ganske enkelt å lage selv.
Driver og dyrker både microorm, infusorier og eddikål i klesskapet mitt, og min kjære tror jeg er gal
Sjekk Svein A sine hjemmesider, samt sidene til SKS for oppskrifter.
Ellers er jo frossen artemia en genial idé
Mikkel - skjønner deg godt ang dette med jobbing.....
Jeg har to skjønne bettahanner på kontoret, og det blir ikke gjort fullt så mye som jeg skulle ønske.
Har vurdert å flytte killiene inn hit dersom det skulle bli bettayngler etterhvert, men da tar vel ting helt av...?
Driver og dyrker både microorm, infusorier og eddikål i klesskapet mitt, og min kjære tror jeg er gal
Sjekk Svein A sine hjemmesider, samt sidene til SKS for oppskrifter.
Ellers er jo frossen artemia en genial idé
Mikkel - skjønner deg godt ang dette med jobbing.....
Jeg har to skjønne bettahanner på kontoret, og det blir ikke gjort fullt så mye som jeg skulle ønske.
Har vurdert å flytte killiene inn hit dersom det skulle bli bettayngler etterhvert, men da tar vel ting helt av...?
Postet 25.04.06 kl 11:09
Postet 25.04.06 kl 11:32
Mikkel Thorkildsen:-) Ser for meg en reol med 6x 80 litere på kontoret!!!! Mikkel
Jeg har vurdert å innrede printerskapet med kar (det skapet er som laget for noe slikt!), men det er bare ett lite problem - hvor skal jeg da gjøre av printer, kopimaskin, makuleringsmaskin, bilagspermer og annen rekvisita?
Postet 25.04.06 kl 11:38
Postet 26.04.06 kl 20:07
Endret: 26.04.06 kl 20:08
Postet 26.04.06 kl 20:18
Postet 26.04.06 kl 20:21
I dag fikk de levedefòr igjen. Mygglarver, cyklops og døgnfluelarver. Utrolig stilig å se de jakter og hyggelig å se de med rund buk.
Skal se om de har lagt egg i helgen, men har mine tvil, da jeg tror de fortsatt er litt unge. Det er nok ikke lenge til de kan legge egg, med den fòringen de får nå!
Mikkel
Skal se om de har lagt egg i helgen, men har mine tvil, da jeg tror de fortsatt er litt unge. Det er nok ikke lenge til de kan legge egg, med den fòringen de får nå!
Mikkel
Postet 08.05.06 kl 12:35