hvilken plante?

hvilken plante er dette? den får en lang stengel med blomster på over vann.

[External Image]
Jeg tipper Echinodorus Rubin. Det er garantert en plante i Echinodorus-slekten iallefall.

De ovale lysegrønne bladene på stilk (som det som stikker ut til venstre) er en type blader den har når den dyrkes over vann.

Når man planter den under vann, begynner den å felle disse "overvannsbladene", og setter nye undervannsblader. Som det rødlige, sverdformede bladet i midten av planten på bildet.

Tropica bruker begrepene "emerged" (over vann) og "submerged" (under vann).
mona o
Jeg tipper [URLBLOCK1]. Det er garantert en plante i Echinodorus-slekten iallefall. De ovale lysegrønne bladene på stilk (som det som stikker ut til venstre) er en type blader den har når den dyrkes [b]over vann[/b]. Når man planter den [b]under vann[/b], begynner den å felle disse "overvannsbladene", og setter nye undervannsblader. Som det rødlige, sverdformede bladet i midten av planten på bildet. Tropica bruker begrepene "emerged" (over vann) og "submerged" (under vann).

tror ikke det er den. den har mer runde blader, min. og ikke krøllete på kantene.
Ja, da har du vel svaret da

Det er litt vanskelig å vite egentlig, før planten har byttet ut alle sine "emerged" blader med den typen de får under vann. Først da ser man skikkelig hva slags plante det er. Alle disse Echinodorusene som dyrkes over vann ser totalt ulike ut på det stadiet, fra det de blir under vann.
mona o
Ja, da har du vel svaret da:-) Det er litt vanskelig å vite egentlig, før planten har byttet ut alle sine "emerged" blader med den typen de får under vann. Først da ser man skikkelig hva slags plante det er. Alle disse Echinodorusene som dyrkes over vann ser totalt ulike ut på det stadiet, fra det de blir [I]under[/I] vann.

ja, takker for tipset med rubin. så at det var en blanding av Echinodorus horemanii "rot" og Echinodorus x barthii på profilen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap