Hvilken plante? (Liten sverdplante)

Hvilken plante er dette?
Er svært lik sverdplanten, sett bort fra at denne vokser veldig sakte men legger fra seg MANGE avleggere og blir maks 4-6 cm høy!

Veldig fin og se på og er nesten identisk til sverdplanten bare 10x mindre?

Lillebroren?
Enig med faf i at det ligner på e.tenellus
PS: Litt skarpere bilder hadde nok ikke gjort jobben å identifisere denne vanskeligere, i alle fall
Jeg synes ikke det likner E. tenellus jeg. Har den sjøl, og mine har i alle fall mye smalere blader! Synes heller ikke den vokser så sakte, og "stråene" blir i alle fall 10 cm høye her. Mulig det bare skyldes forskjell i lysforhold etc? Jeg kan ikke så mye om planter, så jeg skal ikke påstå noe som helst, men jeg ville trodd det var noe annet...
Hmmm..
Har stusset på om det "Dvergsverdplante" tidligere, men som grete nevnte så virker DS.plante mye mere "pinglete" i forhold til den jeg har.. Syntes at den her er mye mere "maskulin" i bladbredde!

Men ja, i plantebasen her inne så er dvergsverdplante det nærmeste jeg har kommet..
Takk for svar!

mvh Kenneth
Echindorus Quadricostatus var. "Magdalenensis"...?

Ser ut som en miniatyr-sverdplante, blir bare rundt 10-15 cm høy, sprer seg via utløpere bortover bunnen.

En fin plante jeg ofte har tenkt at "den kunne jeg tenkt meg!"
(jeg er Echindorus-avhengig!)

Du skriver at din ikke blir mer enn noen få cm, men jeg er likevel tilbøyelig til å gjette på denne

EDIT:
Nå har jeg gransket bildene dine nøyere en gang til. Hadde du klart å få tatt et skarpere bilde av bladene?? Kanskje det ikke er en Echinodorus overhodet, likevel....
Jepp..
Lignet veldig på Echinodorus quadricostatus var. ''magdalenensis'' ser jeg på bildet, er akkurat slik dem nye avleggerene springer utover, til alle kanter og denne så også litt mere "maskulin" ut enn den vanlige dvergsvedplante!

Legger ved ett nytt bilde som kanskje er litt bedre!
-Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Husby
Reklame for plussmedlemskap