Løkplanter - hvordan feste dem?

Vi har tre løkplanter i karene våre, og de er kjempefine! Men problemet er at de ikke vil feste seg i grusen! De skal jo ikke stå med hele løken under grusen, da råtner de. Men de vil ikke feste seg når jeg bare stikker dem forsiktig ned slik at ca 2/3 av løken er over grusen. Hvordan løser dere andre dette?

Jeg var plaget med Crinium og det jeg gjorde var å plante disse så dypt at de satt fast. Slik lot jeg de stå en ukes tid for at de skulle få utviklet røtter nok til at jeg kunne heve de så bare halve løken satt nede i grusen.

Binde de?
Kan det gå å bruke en fiskesene som du fester rundt løken og binder fast i noe i nærheten? En rot eller noe?
Sånn til den har slått røtter og holder seg nede av seg selv...
Har ikkje erfaring med sånne planter men ser for meg at det burde kunne gå(?)
Da jeg kjøpte disse løkene, hadde ingen av dem røtter i det hele tatt. Nå, to uker etter, har den ene utviklet lange røtter, den andre har antydning til tre røtter. Jeg planta dem godt ned i grusen til å begynne med, men måtte virkelig streve for å få dem til å sitte fast. I kveld bytta vi vann på karene, og da fløt begge løkene opp igjen...... Prøvde utallige ganger å grave dem ned med grus, men ikke søren om de vil sitte! Løken med de lange røttene "henger" nå etter ene rota - ca 5 cm over bunnen. Den andre leker flyteplante - som vanlig! Jeg skal gjøre et nytt forsøk i morgen, men går det ikke da blir matavfallet neste stasjon for disse

For å event få til å binde dem fast til et eller annet, må karet tømmes helt for vann, og det er rimelig uaktuelt
lisme
For å event få til å binde dem fast til et eller annet, må karet tømmes helt for vann, og det er rimelig uaktuelt

Hvorfor det? er vell bare å taopp den tingen du ska binde den til og knyte i vei
Med mindre du har limt ting fast da?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap