Hva slags plante er dette??

Har en slags plante som flyter i akvariet. Det består av 100vis av små blader som ikke henger fast i hverandre og har ikke noen tråder hengende nedover. Formerer seg fortere enn pestsnegler...
bladene er bare noen millimeter i diameter.

Hva er det
Minner mye om andemat, en ekstremt hurtigvoskende sak.
Om det er denne, og du vil bli kvitt denne, bør du fjerne alle synlige planter daglig. Etter noen uker, vil du trolig ha kontroll over situasjonen...

Kan også være pistia stratiotes. Hadde disse selv for noen år siden, og dem ble bare mindre og mindre, samt spredde seg fortere og fortere
Det er ikke pistia stratiotes, for de er mye større. disse er bitte små blader. Ligner mest på andemat ja.

Men jeg puttet noen få ( ca 10 - 15) blader i ett 30 liters kar og så gikk det ikke mange ukene før hele overflaten var dekket. Men i ett 75 liters kar, så har de 10 jeg puttet oppi kun blitt til 20 på de samme ukene... Har samme type fisk i begge kar og så godt som identiske vannverdier... Hvorfor vokser det så sakte i det store karret?
Amatur?
Kan du ha et bedre lysamatur i det små karet?
har en sånn 10w spotlight på det lille, og lysstoffrør på det store. Lysstoffrøret er beregnet på akvarier.

Ja det må nok ha noe med lyset å gjøre. At jeg ikke tenkte på det selv....
Det sies at disse andemat-greiene er rene pesten, og at når de først har havnet i akvariet er de nærmest umulige å bli kvitt....

Vel, dette bekrefter vel egentlig bare at det ikke er stort av grønt som trives hos meg... har fått med andemat mange ganger i fiskeposer, nemlig, men hos meg blir de aldri noe:-/ Jeg tar ut de jeg ser en gang, og mere trengs ikke. Borte blir det.

Bør vel kanskje være glad for det, men litt nedtur er det da....det beviser jo at kun alger gror villig hos meg. *kremt*

stemmer det med at de er umulige å bli kvitt, men jeg derimot (ja, jeg er kanskje litt sinnsyk) syns de er fine å ha i karret. Det ser jo grønt og frodig ut da... Kan sende deg noen...
det er andemat ja har det jeg og og tar det ut av karet og i kjøkken boller og bare venter på at noen kommer innom og vil ha det! får det ikke vekk fra karene!
Høyer'n
stemmer det med at de er umulige å bli kvitt, men jeg derimot (ja, jeg er kanskje litt sinnsyk) syns de er fine å ha i karret. Det ser jo grønt og frodig ut da... Kan sende deg noen... ;)

I så fall er vi to sinnsyke her Jeg har de også, men jeg liker dem Men jeg synes de har forsvunnet mer enn de har grodd egentlig...
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap