Blindpassasjer i karet, Utricularia graminifolia?.

Denne har plutselig dukket opp i 28 literen min. Dette er ikke noe jeg har kjøpt, så jeg tror den må ha sneket seg inn med en annen plante eller fisk, men det må ha vært mange måneder siden. Nå vokser den plutselig som bare det. Jeg synes det likner på Utricularia graminifolia. Noen som kan bekrefte dette?. Lurer også på hvordan man får den til å bli litt mer grønne blader og ikke bare stengler og blærer.
Ut fra bildene ligner det mer på U. gibba. Tar gjerne en dott hvis du har tenkt å luke litt.

Hans M
Hvis det er gibba, har den ikke noe særlig til blader å snakke om. Ikke noe du kan gjøre med det.

HM
Takk. er nok mer sannsynlig gibba. Likner mye mer på bilder jeg fant når jeg googlet gibba. Skal se om jeg kan få tatt et bedre bilde av den. Den har ikke de grønne bladene. Vokser skikkelig fort. Jeg kan bare ikke fatte hvordan jeg har fått innført den. Ved nærmere ettertanke så er den javabregnen det eneste i det karet som ikke kommer fra de andre akvariene, og den ble satt inn nå etter at den dukket opp. Ellers er det vel et halvt år siden noe ble satt inn der.
Hans M Hanslin
Ut fra bildene ligner det mer på U. gibba. Tar gjerne en dott hvis du har tenkt å luke litt. Hans M

Send adresse så putter jeg litt i en konvolutt.
Tilfeldig bekjentskap
© Daniel Konn-Vetterlein
Reklame for plussmedlemskap