Utricularia planten..

Hei.. kunne tenke meg Utricularia graminifolia i akvarie mitt, men har ikke fått fatt på det her jeg bor på østlandet enda. Noen som har denne planten og erfaringer med den, eller noen som har en ide om hvordan jeg kan skaffe den?

Takk på forhånd..
Robin
Denne skal de fleste kunne skaffe fra tropica, har prøvd denne selv. En utrolig flott plante, men noe herk og plante. Da jeg prøvde den hadde jeg noen maller i det karet, det fungerte heller dårlig, de løsnet konstant. Så jeg byttet den med cuba planten. Problemet er at denne ikke har røtter, ikke engang anntydning. Annbefales og la vattdotten sitte på, men straks jeg begynte å dele planten løsnet vatten. Skal prøve denne igjen, Webzoo selger en dingseboms som du kan feste planten i, evt prøve med myggnett.
Da får jeg prøve meg gjennom en forhandler! Takk for svar!
Ang, denne dingsebomsen så fikk jeg den i dag, den er altfor stor til små planter. Du får ha lykke til. Legger ved en link til et av akvariene hvor Oliver Knott har brukt denne planten. Vakkert.
Det var nettopp fra Oliver jeg og det akvariet jeg hentet inspirasjon til å bruke den planten. Den er også spennende ved at den er insektsspisende I VF og lager noen slags fangsnett Andre tips til forgrunnsplanter som blir tette uten sterke hqi lamper eller 10 lysrør?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap