Kjøttetende gress (Utricularia graminifolia) - noen med erfaringer

Kjøpte denne planten, Utricularia graminifolia, hos Jan Holt i går. Den skal visstnok utvikle fangposer som den fanger og spiser småkryp i karet med. Ifølge betjeningen tar den små organismer fra vannet, men den kan også kose seg med såpass "store" ting som artemia. Yngel og fisk er det med andre ord ingen fare med, heldigvis...

Planten virker veldig spennende ut fra beskrivelsene fra Tropica, men kanskje litt vanskelig å få til? Er det noen som har den og har noen erfaringer de vil dele?
Her en info om planten

...og her er en tropica artikkel om planten.

Knut B.
Startet akkurat en tråd et par hakk ned på planteforumet om samme arten, se der.. Ellers er jeg også veldig interessert i denne planten. Om du klarer å skaffe meg en 3-4 tropica potter med planter betaler jeg gjerne deg for det
Robbsen
Ellers er jeg også veldig interessert i denne planten. Om du klarer å skaffe meg en 3-4 tropica potter med planter betaler jeg gjerne deg for det :)

Som nevnt kjøpte jeg mine på Jan Holt på Bislet i Oslo. Der hadde de mange, så det ut som.

KnB
Huff.. da kan det fort se ut som om jeg må en tur til Oslo igjen Var innom akvariemagasinet her om dagen, for en butikk Kjøpte en virkelig vakker windeløv plante på rot der.
Når det gjelder tilgjengelighet vil jeg bare nevne at ALLE planter Tropica fører kan skaffes i ALLE dyrebutikker.

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap