Trenger hjelp til plantenavn

Har prøvd å søke litt, men tipper noen sitter med svarene langt ut på tungen... noen som kan hjelpe meg med navn på disse plantene?

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Håper noen har svar til meg...
1 limniophilia sessiliflora

2 bacopa monneri

3 usikker.
Satt akkurat å søkte gjennom tropica, og hadde akkurat funnet ut den første planten, tusen takk Karl Kristian
Da er det denne som gjennstår: Noen som vet? Har søkt gjennom hele Tropica, men fant den ikke der.....

[External Image]
Det kan minne en del om ludwigia repens evnt ludwigia repens "rubin"
Tja, jeg er litt usikker, men egentlig tror jeg at jeg spørre Thor neste gang jeg stikker innom, han sa navnet på planten når jeg kjøpte den, men det husker selvsagt ikke jeg nå.....
har de øverste selv og det er nok de ja. hadde nm. 3 før og men husker ikke hva den het... de har den på IKEA faktisk
Du får skrive på en mld om du kommer på navnet, thor sa det til og med to ganger til meg, var et ganske langt navn om jeg ikke tar helt feil.
nm. 2 kan kanskje være en Micranthemum umbrosum?
og nm 3 kan kanskje være en Ludwigia repens?
FS
nm. 2 kan kanskje være en [URLBLOCK1]?

Støtter den ja, er nok ikke bacopa monneri
Går ut fra at den tredje er Hygrophila polysperma. Det er en til som ligner veldig, husker ikke hva den heter... Men den krever nok mer lys, for jeg har ikke fått den til
angående plante nr. 2 så er det lite sansynelig en micranthemum. Denne er knøtt liten, med hår tynne blader og stilker. Den går i stykker veldig lett. Har denne selv.
Ut fra bildet ditt ser planten litt tykkbladet ut og iallefall tykk stilket, noe som er typisk for denne bacopaen.
Nr 1 er en Limnophilia sessiliflora, nr. 2 en Bacopa-art og nr. 3 er ganske sikkert en Ludwigia-art.

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap