planter slutter å vokse, trenger råd!

har et 63 l selskapsakvarie med en del Limnophila sessiliflora. I oppstarten av akvariet grodde de som bare det, men etterhvert sluttet de å gro bare.. kom fort masse grønnalger og tok en rundvask (vet jeg ikke bør gjøre d men hadde ikke noe alternativ.
Planta alt på nytt og nøyaktig det samme er i ferd med å skje igjen!
Lys står på fra kl14 til kl24.

Sliter også med høye nitratverdier
Mine vannverdier:
ph 7,0
nitrit 0,0
nitrat 100!!!!!
gh 8
kh 3

hva gjør jeg feil???
Spursway
har et 63 l selskapsakvarie med en del Limnophila sessiliflora. I oppstarten av akvariet grodde de som bare det, men etterhvert sluttet de å gro bare.. kom fort masse grønnalger og tok en rundvask (vet jeg ikke bør gjøre d men hadde ikke noe alternativ. Planta alt på nytt og nøyaktig det samme er i ferd med å skje igjen! Lys står på fra kl14 til kl24. Sliter også med høye nitratverdier Mine vannverdier: ph 7,0 nitrit 0,0 nitrat 100!!!!! gh 8 kh 3 hva gjør jeg feil???


Bruker du noen foorm for jødnind? I såfall anbefaler jeg laterittkuler
ja, men skal jeg bruke det når jeg har så høye nitrat verdier? Har prøvd oxo uten hell..
Nitrat på 100 betyr at du må intensivere vannbyttene dine Ved så store mengder nitrat i vannet vil ofte både fisk og planters vekst være vesentlig redusert.

Fram med bøtta, og når ting er under kontroll, er det bare å finne ut av om du har rett plantenæring, rett\ nok lys og Co2
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap