Må man regne med plante-svinn..?

Noen av plantene er det huller i, sikkert noen som har tatt seg en tygge. Må man i vanlig selskapsakvarie regne med å få tynne slitte planter fordi fiskene spiser på de?

Har guppy, praktbotia, black molly.

Tilsetter kun jern, hjalp på fargen til spesielt de grønne plantene. (var gjennomsiktig og tynne)
Ja litt svinn er normalt.

Noen planter trenger næringen rett ned i rotsystemet. Sverdplanter f.eks. Hvor lenge siden er det du byttet lysrør? det er omsdiskutert hvor ofte man bør bytte, men 1 gang i året er å anbefale.

Selv er jeg travelt opptatt med å luke ut planter, så noe må jeg gjøre riktig...
Har nettopp byttet rør og begynt med jern-tilskudd (en uke siden).

Ser at den røde planten er litt gjennomsiktig enda. Men det grønne lange "gresset" er blitt mye grønnere og finere. Muligens litt for utålmodig..

Men leit at flere av bladene er gnaget av og er så stusslige når de blir spist opp.
Takk for svar! Greit å vite hva som er forskjellen på diverse saker før man bestiller det liksom.

Nå har jeg lånt meg kamera til og med, men må øve litt...
Da har jeg lagt til noen bilder i akvariumet mitt, ikke så god kvalitet, men man ser litt av det jeg sliter med når det gjelder plantene!!

*øvelse gjør mester*
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap